پیش بینی برداشت بیش از ۵۰۰ کیلو زعفران در ملایر

میر باقری گفت: پیش بینی می شود امسال از اراضی شهرستان ملایر ۵۵۸ کیلو گرم زعفران برداشت شود.

«سید مهدی میرباقری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  طی سال‌های اخیر شاهد بارش کم باران درکشور، استان همدان و شهرستان ملایر بودیم که  در این راستا یکی از اولویت‌های  وزارت جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت گیاهان کم آب بر و تشویق کشاورزان به سمت کات محصولات کم آب بر و در عین حال پر بازده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر افزود: اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی شده در راستای استفاده بهینه از منابع موجود به ‌ویژه آب و خاک یک ضرورت است و اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز طی سال‌های اخیر با تشویق کشاورزان ملایری به سمت کشات گیاهان کم آب بر توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

 مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در این راستا  با اجرای طرح تغییر الگوی کشت بسیاری از اراضی شهرستان زیر کشت محصولاتی از جمله گل محمدی، گیاهان دارویی، پسته، زعفران و.. قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 135 نفربهره‌ بردار  در زمینه کشت محصول زعفران در ملایر فعالیت دارند تصریح کرد:، با توجه به  آب و هوای شهرستان و نوع خاک  این گیاه در شهرستان ملایر به خوبی رشد می‌کند.

 میر باقری با بیان اینکه از هر هکتار از اراضی شهرستان ملایر  حدود 5 کیلو گرم زعفران  برداشت می‌شود گفت:  شهرستان ملایر رتبه برتر را در برداشت این محصول در استان دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول زعفران معمولا از  اواسط آبان ماه خواهد بود گفت:  برداشت این محصول تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پیش بینی 588 کیلو گرم زعفران در اراضی ملایر در سال جاری خبر داد و گفت:  امیدواریم در سال‌های آتی شاهد زیر کشت رفتن اراضی بیشتری از شهرستان به محصولات کم آب بر از جمله زعفران باشیم.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر 118 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران است که از این میزان  ۱۱۳.۲ هکتار زیر کشت زعفران بارور و ۴.۵ هکتار نیز زیر کشت زعفران غیربارور است.

کد خبر 1107236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha