مسابقات مدهامتان ثاثیر مضاعفی در فضای قرآنی کشور دارد

آقا محمدیان گفت: برگزاری مسابقات قرآن همانند مسابقات مدهامتان در حقیقت همانند نماز جماعت، نماز جمعه و حج یک اقدام جمعی است که کار دسته‌ جمعی تاثیر خود را در اجرای ماموریت بیشتر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد مهدی آقامحمدیان» در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان و در جمع خبرنگاران، صبغه فعالیت‌های قرآنی در مشهد را با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) از گذشته‌های دور عنوان کرد و گفت: بنیانگذاران بسیار متبحری در این زمینه وجود دارند که می‌توان به اساتیدی چون رضوان اشاره کرد که فعایت‌های قرآنی را بیش از ۱۰۰سال پیش آغاز کردند.

 

مدیر جامعه قاریان مشهد اظهار کرد: اساتید بسیاری در رشته‌های مختلف قرآنی در مشهد فعالیت می‌کنند که شاگردان بسیاری را حوزه‌های مختلف قرآنی تربیت کرده‌اند اما متاسفانه با کاهش همکاری بخش‌های فرهنگی دولتی با بخش مردمی، جایگاه مشهد در حوزه قرآنی در بین برخی دستگاه‌ها کمرنگ شده است.

 

وی با وجود حمایت‌هایی که از جامعه قرآنی می‌شود اما انتظار می‌رود یک بسته حمایتی جامعه و یک اعتبار و بودجه‌ای در فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شود، لذا امیدواریم مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر نسبت به مطالبه این مهم ورود جدی پیدا کنند.

 

آقا محمدیان خواستار به کارگیری مدرسان قرآنی از سوی آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به حمایت‌هایی که باید در حوزه قرآن به ویژه در حوزه آموزش و پرورش انجام شود، تاکید کردند بطوریکه در اوایل انقلاب به شهید رجایی فرمودند «آقای رجایی؛ قرآن را در آموزش و پرورش دریاب».

 

مدیر جامعه قاریان مشهد ابراز کرد: هدف نهادهای مردمی کمک به دستگاه‌های دولتی چون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی است ولی متاسفانه از سوی دولت اعتبار و بودجه لازم به این نهادها اختصاص داده نشده است.

 

وی از تربیت ۴ هزار مربی و مدرس قرآن در استان خراسان رضوی خبر داد و به ظرفیت مشهد در این راستا اشاره کرد و افزود: ۵۰ نخبه قرآنی در ۱۰ سال اخیر دراستان خراسان رضوی تربیت شدند همچنین از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نیمی از برگزیدگان و نخبگان قرآنی مربوط به شهر مشهد بودند.

 

آقا محمدیان خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت قرآنی زیربنای تمامی فعالیت‌ها است لذا نباید نسبت به این مهم بی توجه بود، برگزاری مسابقات قرآن همانند مسابقات مدهامتان یا سایر مسابقات معتبر‌کشور در حقیقت همانند نماز جماعت، نماز جمعه و حج یک اقدام جمعی است که کار دسته‌ جمعی تاثیر خود را در اجرای ماموریت بیشتر خواهد گذاشت.

کد خبر 1107239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha