کانون‌ های فرهنگی‌ هنری نقش مؤثری در رونق مساجد دارند

حجت الاسلام محمدی گفت: ‌کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مؤثری در فعال ‌شدن این اماکن مذهبی داشته‌اند.

حجت الاسلام «علی محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نقش مؤثری در فعال ‌شدن این اماکن مذهبی داشته‌اند.

 

امام جمعه وردنجان ادامه داد: مسجد در فرهنگ اسلامی از جایگاهی مهم و رفیع برخوردار است به نحوی که در قرآن کریم واژه مسجد جمعا ۲۸ بار ذکر شده است.

 

وی بیان داشت: همچنین قرآن کریم در آیات متعدد به نقش مهم و حیاتی مساجد در ترویج خدا‌پرستی و محلی برای گسترش فرهنگ اصیل اسلامی اشاره کرده است. 

 

وی افزود: در این بین با توجه به تلاش استکبار برای کم‌رنگ‌کردن نقش مساجد پس از انقلاب‌، تشکیل کانون‌های مساجد به رونق مساجد کمک کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: امروز کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد یکی از کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی سازمان یافته تلقی می‌شوند تا جایی که این کانون‌ها با توجه به پراکندگی و گستردگی فراوان، توانسته‌اند در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نقش مؤثری در فعال ‌شدن مساجد داشته‌اند، زیرا مسجد فقط برای برگزاری مراسم نیست همچنان که در صدر اسلام نیز مسجد کارکرد فرهنگی و دینی داشته است.

 

حجت الاسلام محمدی ابراز داشت: با توجه به انس نسل جوان با مسجد که از طریق ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری این ثمره ارزشمند به دست می‌آید، هر چه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری بیشتر شود، حضور نسل جوان هم بیشتر شده و بر صفوف نماز افزوده می‌شود.

 

وی گفت: ‌با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نوع شیوه رفتاری با جوانان‌ می‌توان به تاثیرگذاری و ضرورت این مراکز پی برد.

 

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: امیدوارم با حمایت‌ها و تعاملی که دیگر دستگاه‌ ها با این مراکز دارند، بتوان هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان را به ارزش‌ های اخلاقی وصل کرد.

 

کد خبر 1107251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha