برای سعادت در دنیا و آخرت باید توصیه های قرآن را به کار گیریم

میرزاخانی گفت:باید از تفاسیر قرآن کریم را بخوانیم و عمل کننده به آموزه های آن باشیم تا بتوانیم با رفتار و عمل مان بر روی دیگران اثر گذار باشیم و صرفا خواندن و حفظ کردن قرآن نباشد بلکه به صورت کاربردی در زندگی از آن بهره ببریم.

«سحر میرزاخانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد به نقش پررنگ خانواده اشاره کرد و گفت: نقش خانواده بسیار تاثیر گذار است و چون من پدرم و پدربزرگم قرآن تلاوت می کنند و مادرم نیز در زمینه حفظ قرآن فعالیت داشتند خدا را شکر این توفیق را داشتم که در یک خانواده که با قرآن مانوس هستند بزرگ شوم و به همین خاطر انگیزه ای برای شرکت کردن من در مسیر قرآنی بوده است.

 

شرکت کننده چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان ضمن اشاره به فعالیت های کانون‌های فرهنگی و هنری گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد در شهرکرد خیلی خوب فعالیت دارند ولی باز هم جای پیشرفت دارند و امیدواریم سال‌های آینده برنامه های بیشتری در خصوص آموزش و تدریس برای نوجوانان و جوانان ارائه دهند.

 

وی به تاثیر قرآن در زندگیش اشاره می کند و می گوید: قرآن در زندگی من بسیار موثر بوده و اینکه تلاش کردم تا با کمک قرآن از گناهان دوری کنم و در حال حاضر آرامش و معنویتی که در وجودم حس می کنم را مدیون قرآن و تلاوت آن هستم.

 

این بانوی نخبه قرآنی با بیان اینکه دومین سال است که در این مسابقات شرکت می کنم، ادامه داد: آرامش روحی که قرآن و تلاوت آن به انسان می‌دهد برای جلوگیری از افسردگی موثر است و انسان موجودی است که نیازمند یک تکیه گاه است که وقتی به قرآن پناه می برد روی زندگی اش اثر می گذارد و من هم خدا روشکر نتوانسته ام قرآن را پناهگاه و تکیه گاه خودم قرار دهم و روحیه ام را تقویت کنم تا در برابر مشکلات تحمل داشته باشم.

 

وی با بیان اینکه راه‌های بسیاری برای جذب نوجوانان و جوانان و انس آنها با قرآن در زندگی وجود دارد که می توان به تلاوت های که از صداوسیما پخش می شود و سی دی های صوتی تلاوت های زیبا می تواند موجب هر چه بیشتر تشویق شدن آنها برای ورود به این عرصه شود.

 

میرزاخانی افزود: باید بیشتر به قرآن عمل کنیم و توصیه های آن را در زندگی به کار گیریم و فقط حافظ و قاری عادی نباشیم بلکه از تفاسیر قرآن کریم را بخوانیم و عمل کننده به آموزه های آن باشیم تا بتوانیم با رفتار و عمل مان بر روی دیگران اثر گذار باشیم و صرفا خواندن و حفظ کردن قرآن نباشد بلکه به صورت کاربردی در زندگی از آن بهره ببریم.

کد خبر 1107257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha