کیومرث صابری فومنی بنیانگذار طنز نوین ایران بود

بهروزی فر گفت: کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا بنیانگذار طنز نوین ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «خلیل بهروزی فر» عصر امروز(پنجشنبه، 29مهر) در پنجمین جشنواره طنز پهلو که در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: همه ما شاهد هنرمندی گل‌آقا در سطح کشور بوده ایم.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گل آقا به عنوان مشاور فرهنگی نخست وزیر وقت نظام بود و بعد از آن در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری هم در این جایگاه ابقا شد افزود: رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی به هنرمندان دارند.

 

وی با بیان اینکه کیومرث صابری فومنی یک شخصیت خلاق و بنیانگذار طنز نوین ایران بود گفت: وی یکی از تاثیرگذارترین طنزپردازان در دوره معاصر در حوزه سیاسی بود.

 

بهروزی فر با اشاره به اینکه گل آقا به صورت طنز در حوزه سیاست به صورت منتقدانه وارد عمل شد و این کار اثر خودش را گذاشت تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در این حوزه مدیون کیومرث صابری فومنی است.

 

 نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قلم و کاریکاتورهای گل آقا در سطوح مختلف جامعه موثر بود خاطرنشان کرد: ۱۰۹۸ اثر به این جشنواره ارسال شده است که نشان می‌دهد مردم با همه مشکلات اقتصادی دارند اما به هنرمندان خود توجه ویژه و خاصی دارند.

کد خبر 1107266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha