دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۲۵۰پروژه عمرانی نیمه کاره در کشور دارد/تنها ۳۰ درصد از دانش آموزان تمایل به ادامه تحصیل در فنی و حرفه ای دارند

صالحی عمران گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۲۵۰پروژه عمرانی نیمه کاره در کشور دارد که تکمیل این پروژه ها همت همگان را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «ابراهیم صالحی عمران» امروز(۲۹مهر) در مراسم افتتاح آموزشکده فنی و حرفه‌ای نوشهر بیان کرد: در غرب استان طی دو سال اخیر دو پروژه کلان در رامسر و نوشهر داشتیم که افتتاح شد و مایه خرسندی است.

 

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  افزود: این دانشگاه بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور دارد، برای تکمیل آن نیاز به همت همگان است، در مازندران هم نیاز به توجه بیشتر به کارگاه‌ها و تجهیزات دانشگاهی داریم‌.

 

 

صالحی عمران تصریح کرد: ماهیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌گونه ای است که همکاری آن با آموزش و پرورش ضروری است عمده رشته‌های این دانشگاهی کاردانی پیوسته است‌، به این صورت که فرد سه سال در دوره هنرستان و دو سال در دانشگاه آموزش می‌بیند.

 

 

وی ادامه داد: ما به نیروهای کاردان نیاز داریم نه صرفا فارغ التحصیلان رده دانشگاهی بالاتر، امسال آمار اشتغال فارغ التحصیلی کاردانی‌ها حدود ۹۰ درصد بود، در دنیا هم به خروجی‌های دانشگاه‌های فنی نیاز دارند.

 

 

صالحی عمران با بیان اینکه ارتباطمان با آموزش و پرورش بسیار خوب است، گفت: ولی در برخی از شهرستان‌ها یک سری مشکلات بر سر توافقات وجود دارد قرار بود مطابق برنامه ۵۰ درصد دانش آموزان ما در فنی و حرفه‌ای باشند اما الان آمار حضورشان زیر ۳۰ درصد است.

 

 

وی اعلام کرد: امسال این دانشگاه با رشد ۸۹ هزار نفره ورودی در حال فعالیت است توسعه گفتمان آموزشی و مهارتی نیاز به همت ملی دارد، اختلافات کوچک شهرستانی باید هر چه زودتر حل شود.

 

 

صالحی عمران اذعان کرد: احداث این آموزشکده از سال ۱۳۸۷ استارت خورد و خرسندیم که در این دوره به ۱۴۰۰ رسید، برای تخصیص این پروژه خزانه یک ریال پول نداده و تکمیل آن کار سختی بود، تجهیز کردن پروژه نوشهر را وظیفه خودم دانسته و در خدمت استان خواهیم بود.

 

 

وی همچنین از آموزشکده نوشهر به عنوان مرکزی با ظرفیت آموزش بین المللی یاد کرد و افزود: این آموزشکده در این منطقه در آینده قابلیت پذیرش دانشجوی بین المللی مهارتی را خواهد داشت و ما هم برای تکمیل تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر به دنبال اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

کد خبر 1107300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha