غرور و فروغ نظام زیر سایه وحدت و انسجام

پیشرفت و اعتلای پی در پی نظام و فروغ و غرور آن در عرصه های بین المللی و گره گشایی از مردم زیر سایه وحدت و انسجام ملی رقم خواهد خورد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: وحدت و انسجام ملی یکی از رمزهای اصلی اعتلای جوامع بوده و هر کجایی که این نعمت فراگیر و وسعت یافته فرصتی شده تا مردمان آن به بهترین جایگاه برسند ودر عرصه بین الملل نیز خواسته های خود را بیان و در اوج قدرت قرار بگیرند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی با مدیریت متفاوت و بر پایه بهترین مبانی که برگرفته از اصول دینی و رهنمایی پیشوایان بزرگ شکل گرفت که نگاه بسیاری از جوامع دنیا را متوجه خود کرده و الگویی برای نظام های استقلال طلب بوده است.

جمهوری اسلامی ایران برای حفظ اهداف و جایگاه خود نیازمند برنامه ریزی و مدیریت در راستای حفظ وحدت درونی و دوری از تفرقه و بازی های سیاسی است تا اینکه موج نفاق و تفرقه بر پیکره این نظام ارزشمند ایجاد نشود.

دشمن که اختلافات را فرصتی برای دستیابی به اهداف خود می پندارد دائما به دنبال رصد نقطه کوچکی از اختلافات برای دسترسی به برنامه خود است و به همین منظور از بازی های جناحی و فراز و فرودهای داخلی استفاده می کند.

آنان در میزهای برنامه ریزی خود همواره وضع ایران را رصد می کنند و آگاهند که شکست در جنگ تحمیلی ناشی از وحدت ایرانیان با همدیگر بوده و البته نه تنها از وحدت داخلی بلکه انسجام بین مسلمانان را تهدیدی بزرگ علیه خود می پندارند.

اتحاد ملی و تعاملات سازنده مسئولان در قوا مختلف و ارتباط با مردم قدرت خوبی را برای نمایش در عرصه بین الملل فراهم می سازد.

 

موفقیت های سهمگین در جنگ هشت ساله و دوران پس از آن ثمره همین اتحاد و دوستی هاست که باید بیشتر از این به آن توجه کرد.

 

*وحدت و انسجام برای فرج منجی

 

یکی از دغدغه های جوامع اسلامی و حتی دیگر ادیان حضور منجی و ایجاد آرامش است که برای تحقق این امر اتحاد بین مردمان برای یاری امام عصر لازم است.

تفرقه نقطه نگینی بر یک جریان سازنده بوده و اگر جامعه ما به دنبال پیشرفت و تعالی است باید از وحدت برای رسیدن به هدف استفاده کند.

کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی پیرامون وحدت وانسجام بین مردم گفت: تلاش برای فرج امام زمان(عج) با انجام فعالیت های فردی و اجتماعی ضرورت دارد و حکومت های ظالمانه جهان از بین برود و خوبی ها گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی« افزود: وحدت و انسجام بین مردم برای فرج امام زمان(عج) ضرورت دارد و بایداین موضوع همواره مورد توجه منتظران باشد.

وی ادامه داد: اتحاد و همدلی بین مسلمانان و جامعه شیعی توام با بصیرت و کسب آمادگی زمینه ساز فرج امام زمان(عج) خواهد بود که مردم باید در این مسیر کار کنند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: تقویت وحدت بر پیروزی حق بر باطل نیز نقش داشته که ظهور امام عصر در همین مسیر است.

 

تجربه های موفق وحدت در دوران انقلاب اسلامی

 

کارشناس مسائل مذهبی اصفهان با اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای نامگذاری یک هفته به نام هفته وحدت گفت:  وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان زمینه ساز موفقیت های زیادی در کشور خواهدشد.

 

«جواد حیدری» افزود: وحدت و انسجام داخلی ایران را در جنگ نظامی و جنگ اقتصادی به سرآمد موفقیت رساند و دشمن را شکست داد.

وی با بیان اینکه دشمن به دلیل نبود انسجام با وجود همه دارایی ها ناکام ماند‏‏، اذعان داشت: در جنگ اقتصادی همدلی و هم زبانی مردم سبب  گذر از مشکلات و پیشرفت شده است.

 

نایب رئیس شورای شهر اصفهان هم این موضوع را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: توسعه و پیشرفت در جوامع مختلف بر اساس وحدت و انسجام درونی رقم خورده و هیچ گاه تفرقه و شکاف عامل موفقیت نبوده است.

 

«ابوالفضل قربانی« ادامه داد:  وحدت بین مسلمانان موضوع مورد تاکید دین و سفارشات ائمه معصومین(ع) است و رهبران انقلاب اسلامی نیز بر همین اصل تاکید کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر در خصوص یک موضوع نباید فرصت سازی برای جریان های سیاسی و تفرقه افکن باشد.

 

تاکتیک های دشمن علیه وحدت ملی

 

وحدت و انسجام درونی بین گروه های مختلف جز برنامه های ضروری برای حفظ نظام است و نباید تفرقه بین مردم و اقشار مختلف رقم بخورد.

دشمن در کمین همین در گرانبها نشسته و کوچکترین حرکت اشتباه و تفرقه می تواند آسیب های غیرقابل جبران داشته باشد.

 

معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر ضرورت دوری از تفرقه برای اقتدار و انسجام کشور، گفت: همانند دوران دفاع مقدس گروه های مختلف مردمی و نیروهای مسلح در کنار همدیگر برای شکست دشمن بایستند و مانع از تفرقه افکنی شوند.

حجت الاسلام «حسن پرورش» خاطرنشان کرد: دشمن تفرقه افکنی را فرصتی برای رسیدن به اهداف خود برشمرده و از آن به عنوان ابزار جدی استفاده می کنند که اگر تفرقه بین اقشار مردم ایجاد شود آنگاه دشمن به هدفش می رسد.

وی یادآورشد: تقویت باورهای دینی، امنیت ملی و بین المللی و انسجام داخلی از دستاوردهای پس از جنگ است.

 

کد خبر 1107324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha