عمل به سیره پیامبر(ص) یکی از راههای وحدت اسلامی است

آیت الله کازرونی گفت: عمل به سیره پیامبر(ص) یکی از راه‌های وحدت اسلامی است و موجب تحکیم پایه‌های وحدت امت اسلامی می‌شود، به همین خاطر آشنایی با سیره آن حضرت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «محسن کازرونی» در ویژه برنامه‌ ای که همزمان با هفته وحدت در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: وحدت و اتحاد یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است که در سایه این نعمت، امنیت جامعه اسلامی نیز ارتقاء می‌یابد، وقتی پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث شدند بین دو قبیله اوس و خزرج که بیش از صد سال با هم اختلاف داشتند صلح و دوستی برقرار کردند چرا که ایشان پیامبر رحمت و مهربانی بودند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: عمل به سیره پیامبر(ص) یکی از راه‌های وحدت اسلامی است و موجب تحکیم پایه‌های وحدت امت اسلامی می‌شود، به همین خاطر آشنایی با سیره آن حضرت از اهمیت بسیاری برخوردار است، خوش اخلاقی یکی از بارزترین ویژگی‌های رسول اکرم(ص) بود به طوری که اخلاق نیکوی آن حضرت موجب گرایش بسیاری از افراد به دین مبین اسلام شد.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) حلیم‌ترین و بردبارترین مردم بودند و هر کسی که صبر و بردباری بیشتری داشته باشد، به پیامبر مهربانی‌ها شبیه‌تر است، گفت: امانت‌داری نیز یکی دیگر از خصیصه‌های ایشان بود و مسلمانان نیز برای تاسی به پیامبر(ص) باید امانت‌دار خوبی باشند و هرگز در امامت خیانت نکنند.

 

آیت الله کازرونی بیان کرد: دین اسلام دین وحدت است به همین خاطر همه کارهایی که موجب تفرقه و جدایی میان امت اسلام می‌شود، حرام و همه عوامل وحدت آفرین مانند حج و نماز جماعت واجب و یا مستحب است.

 

سخنرن حرم مطهر رضوی با بیان اینکه وجود پیامبر(ص) مهمترین عامل وحدت بخش امت اسلامی است خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت و اتحاد در امت اسلامی تنها با شعار و حرف درست نمی‌شود بلکه برای رسیدن به این مهم باید تلاش کنیم.

 

آیت الله کازرونی اظهار کرد: وحدت موجب رفعت جامعه اسلامی می‌شود و جامعه‌ای که اعضای آن با هم اتحاد داشته باشند دشمن هرگز نمی‌تواند به آنها آسیبی وارد کنند.

کد خبر 1107331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha