اتحاد و همبستگی مسلمانان باعث نا امیدی دشمنان می شود

حجت الاسلام ساداتی، گفت: دشمنان همیشه درصد دسیسه علیه مسلمانان بودند اما اتحاد و همبستگی مسلمین باعث نا امیدی آنها شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درکرمانشاه با گفت: دین اسلام و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) مردم را به وحدت دعوت کرده اما برخی‌ها به دنبال خلاف این موضوع هستند و پیامبر اکرم (ص) از ابتدای نبوت خود به دنبال نقاط اشتراک حتی با مخالفین خود بوده است.

 

امام جمعه دالاهو افزود: باید با وحدت دلها که برخاسته از ایمان به توحید و معاد است و با تمسک به قرآن که مهمترین مایه وحدت اسلامی است از هر گونه تفرق دوری کنیم.

 

وی با اشاره به  وحدت شیعه و سنی خاطر نشان کرد: منظور کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است. به گونه ای که مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند. 

 

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: بر اساس آیه مبارکه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولا تفرقوا» باید مسلمانان سیره پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان و آموزه‌های اسلامی را الگوی خود قرار دهند، زیرا این افراد بهترین اسوه برای مردم هستند.

 

امام جمعه دالاهو اظهار کرد: در سال‌های گذشته با وجود تمام اقدامات دشمن مذاهب مختلف استان کرمانشاه و شهرستان دالاهو در کنار هم بوده و حسن جوار را به‌جای آوردند، حیات طیبه کشور امنیت اجتماعی بوده و رشد و بالندگی با امنیت و وحدت به دست می‌آید.

 

وی در پایان گفت:تاریخ اسلام از همان ابتدا تاکنون با پدیده تلاش مستکبران برای  ایجاد تفرقه و فتنه روبرو بوده است، بنابراین یک فرد مسلمان باید با بصیرت در مقابل فتنه  انگیزی دشمنان دین خدا بسیار هوشیار عمل کند.

 

 

کد خبر 1107334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha