آمریکا پس از فرار ذلت بار از منطقه هم مسلمین را رها نمی کند / جهان اسلام نیازمند هوشیاری و وحدت حول وجود نازنین پیامبر است

امام جمعه کرمان گفت: آمریکایی ها گرچه جرات حضور فیزیکی در منطقه را در آینده نزدیک نخواهند داشت اما عِده و عُده آنان و پول و امکانات شان برای درگیری و جنگ داخلی در کشورهای منطقه خواهد بود و همه ظرفیت خود را برای به جان انداختن مسلمین بکار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۳۰مهر) در خطبه های نماز جمعه تقوای الهی را علاج پلیدی های روح دانست و در ادامه سلسله مباحث هفته گذشته در خصوص دومین مرحله زندگی هر انسانی یعنی مرگ که همه پیوندهای مادی را با دنیا قطع می کند؛ دنیای پس از مرگ را بسیار اسرار آمیز دانست.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به سختی های مرگ که در آن لحظات کاری جز خدای تبارک و تعالی کاری از کسی ساخته نیست؛ افزود: نگرانی قطع ارتباط با دنیا از جمله نگرانی هایی است که در آن لحظات به سراغ انسان می آید.

 




وی اظهار کرد: در نگاه دینی، مرگ ورود به دریچه بقا و نه ورود به فنا است زیرا در آنجا نیز حیات وجود دارد؛ لذا آغاز انتقال، ختم حیات نیست و برای همین در روایات زیاد گفته شده که این دنیا زندان مومن و موقت است و توقف گاه نیست.

 



امام جمعه کرمان توصیف مرگ در نگاه امام علی علیه السلام را منهدم کننده همه لذت ها، درهم شکننده شهوات، قطع کننده آرزوها دانست و تاکید کرد: تا دیر نشده به خاطر خود و آینده باید در دامن دستورات خدا آمد و به آن جامه عمل پوشاند و خیره سری را کنار گذاشت.

 

 

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با تسلیت شهادت آیت الله سیدمصطفی خمینی، این واقعه را در شتاب جریان انقلاب دارای نقش کم نظیر دانست و در ادامه، از جریان کاپیتولاسیون به عنوان جریان تاریکی که ایران را تحقیر و استقلال این کشور را نشانه رفت؛ یاد کرد و گفت: حاکمان این کشور در زمان طاغوت به این امر نامبارک تن دادند اما امام خروشید تا جلوی تحقیر کشور را بگیرد و موفق شد و توانست با آنها برخورد جدی داشته باشد تا درسی در تاریخ باشد.
 

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: امروز هم استکبار جهانی در جهان اسلام در شرایطی قرار گرفته که باید منطقه  را ترک کند؛ آن هم نه عادی بلکه با فرار و ذلت منطقه را ترک خواهد کرد زیرا منطقه برای آنان ناامن است.
 

 

 


وی با طرح این پرسش که آیا آنان پس از فرار، دست از منطقه بر خواهند داشت؟ بیان کرد: حتماً که نه؛ آنان شکل کار را عوض می کنند و گرچه جرات حضور فیزیکی در منطقه نخواهند داشت اما عِده و عُده آنان و پول و امکانات شان برای درگیری و جنگ داخلی در کشورهای منطقه خواهد بود و همه ظرفیت خود را برای به جان انداختن مسلمین بکار خواهند گرفت که نمونه های آن را در لبنان و افغانستان می بینید‌ لذا نیاز هوشیاری و وحدت حول وجود نازنین پیامبر اکرم است‌.

 

 



امام جمعه کرمان با تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق علیه السلام گفت: دو نهضت بزرگ بوسیله این دو شخصیت ارزشمند در جامعه اسلامی و انسانی اتفاق افتاد و نبی اکرم نظام رسالت و نبوت و امامت و امت را به بهترین وجه ممکن طراحی کرد و خود ۲۳ سال پای این نظام ایستاد و یکی از بزرگترین حرکت ها الگوسازی است که پیامبر در راس آن است.

 

 




وی با افزودن اینکه امام صادق علیه السلام جریانی را رهبری کرد که در آن انسانی را که دچار توهم و جهل و دودلی می شد نجات داد؛ خاطرنشان کرد: در جهان بینی توحیدی اولین شخص جامعه به عنوان الگو و اسوه است که پیامبر الگوی استقامت و صبر و شکیبایی و اخلاص و توجه به خدا و هوشیاری و تسلط بر حوادث زمان و مدیریت بر آن بود.

 





حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: پیامبر هم در جنگ نرم با اخلاق و روش و منش خود الگو بود و هم در جنگ سخت که امیر المومنین فرمود  هیچکس از اما در خطوط جنگ در مواجهه با دشمن نزدیکتر از پیامبر به دشمن نبود، لذا پیامبر در سنگر فرماندهی نمی ایستاد بلکه در خط مقدم و از همه به دشمن نزدیک تر بود و اینکه می بینید شهید سلیمانی در ۴۰ سال خط مقدم مبارزه با دشمن بود همان روش و منش نبی مکرم اسلام است.

کد خبر 1107352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha