کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور در شهرستان بیجار راه‌اندازی شد

برای نخستین بار در کشور کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور با همکاری شرکت‌های توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان و چادرملو در شهرستان بیجار راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ علیرضا زندیان نماینده مردم شریف شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در آئین راه‌اندازی کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به متخصصین معدن و همچنین ظرفیت معادن عظیم در شهرستان بیجار، اولین کارگاه آموزشی حفاری معدن کشور در بیجار افتتاح شد.

 

 

وی بیان کرد: بخش‌های کشاورزی و معادن در شهرستان بیجار از جمله زیر ساخت‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شود و باید مسئولان توجه و دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

 

 

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیاز امروز کشور به متخصص حفاری معدن، بیش از ۲ هزار نفر در سال است که این نیروی کار به صورت واردات از کشورهای همسایه و با قیمت‌های نجومی تامین نیاز می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه وجود معادن در شهرستان بیجار می‌تواند در ایجاد اشتغال ثابت و درآمد نقش موثری ایفاء می‌کند، گفت: اگر با تربیت و آموزش نیروهای حفاری معدن، معادن بیشتری شروع به فعالیت کنند، تولید ناخالص کشور افزایش می‌یابد و در ادامه همانند زنجیره فولاد می‌تواند اشتغالزایی جوانان را در پی داشته باشد.

 

 

زندیان یادآور شد: در استان کردستان ۲۰ واحد معدن ظرفیت حفاری دارد که در صورت کسب رتبه قبولی دانش آموختگان این دوره فنی حرفه‌ای در بیجار، می‌توانند به صورت تضمینی در شرکت‌های حفاری معدن استخدام شوند.

 

 

وی گفت: بخش کشاورزی شهرستان بیجار نیز همانند بخش معادن نیازمند یک حرکت جهادی است که پیگیری ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی و اخذ مجوزهای لازم و اعتبارات مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

فائق قلی زاده رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید حبیبی شهرستان بیجار در این آئین بیان کرد: این کارگاه آموزشی با 208 ساعت آموزش، به ۲ بخش تئوری با 54 ساعت و بخش عملی با ۱۵۴ ساعت برنامه‌ریزی شده است و در این مرکز برگزار می‌شود.

 


 

برای نخستین بار در کشور کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور با حضور علیرضا زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه شهر بیجار، علی اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی با همکاری شرکت‌های توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان و چادرملو افتتاح و راه‌اندازی شد.

کد خبر 1107354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha