افزایش نرخ بیکاری به علت عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: افزایش نرخ بیکاری به علت عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در افزایش مهاجرت معکوس به منطقه نقش موثری ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در آئین راه‌اندازی کارگاه آموزشی اپراتور حفاری معادن کشور که در بیجار افتتاح شد، اظهار کرد: جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که نیروی کار توسعه یافته تربیت کند، چراکه اهمیت مهارت در کنار دانش تئوری از ضروریت‌های جامعه است.

 

 

وی افزود: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در مسابقات ملی مهارت در کسب مقام‌های برتر کشوری همواره پیشتاز بوده است و استان کردستان در ۲ سال پیاپی مقام اول اوراسیا در رشته تاسیسات الکتریکی را کسب کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیکاری به علت عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: شهرستان بیجار پتانسیل بالایی برای اشتغال دارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در افزایش مهاجرت معکوس به منطقه نقش موثری ایجاد کند.

 

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: شهر بیجار اولین مرکز آموزشی اپراتوری حفاری معادن کشور را امروز افتتاح می‌کند و دومین کارگاه در استان یزد به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

 

احمدی تاکید کرد: برای تامین تجهیزات مورد نیاز کارگاه آموزشی با توجه به اینکه بخش عملی در معادن شهرستان بیجار برگزار می‌شود، بخش آموزش تئوری نیازمند چهار میلیارد ریال است.

 

 

 

علی اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار نیز در این آئین مهارت را یکی از الزامات اصلی جامعه امروز خواند و گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم این مهم را به خوبی درک کرده است و امروز شاهد رشد و شکوفایی و توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح کشور هستیم.

 

 

ورمقانی از آموزش‌های مهارتی به عنوان راهی مطمئن جهت ورود به بازار کار نام برد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان شاهد جذب درصد بالایی از مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید حبیبی در شهرستان هستیم.

 

 

حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه شهر بیجار هم در سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن میلاد با سعادت ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، کار را به عنوان یک منزلت انسانی والا که همواره مورد توجه اسلام بوده است ذکر کرد و گفت: دستیابی به اشتغال پایدار تنها از طریق مهارت آموزی و گسترش آموزش‌های مهارتی میسر است.

 

 

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

کد خبر 1107356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha