باید هنرستان ‌ها را به صنعت وصل کنیم

کوچکی نژاد با بیان اینکه باید هنرستان ‌ها را به صنعت وصل کنیم گفت: میانگین شاخص کشوری حضور دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را ۱۱ درصد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی‌نژاد» امروز (جمعه 30 مهر) در جلسه با شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در دهکده ساحلی برگزار شد اظهار داشت: در اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان حتما باید برای ایجاد هیئت امنای ممیزی اقدام شود.

 

نماینده مردم شهرستان ‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه ۱۷ درصد دانش آموزان گیلان در مدارس غیردولتی هستند عنوان کرد: این شاخص بسیار مهمی در آموزش و پرورش بوده و نشان از علاقه مردم استان  به بحث آموزش و پرورش است.

 

کوچکی‌نژاد میانگین شاخص کشوری حضور دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را ۱۱ درصد اعلام کرد و گفت: اقتصاد آموزش و پرورش و تلاش برای افزایش اعتبارات و درآمدهای آن موضوعی بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن ابراز نگرانی از روند طولانی شدن اجرای طرح رتبه‌بندی افزود: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان را از محل فروش اموال برای آموزش و پرورش گذاشتیم که در مورد تحقق آن تردید دارم.

 

کوچکی‌نژاد اختصاص یک درصد از درآمد شرکتها و بانک ها به آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: به علت عدم وجود اهتمام لازم در مجموعه آموزش و پرورش اعتبارات این بخش توسط دولت به بودجه عمومی برگردانده شد.

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام با بیان اینکه به آموزش و پرورش ظلم شده است اظهارداشت: زیرا با تمام پیگیری ها اعتبارات ارزش افزوده به این مجموعه اختصاص داده نشد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد آموزش و پرورش باید هنرستان ‌ها را به صنعت وصل کنیم تا هنرستان ‌ها از این وضعیت اسفناک خارج شوند.


 

کد خبر 1107370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha