جهان با حاکمیت دنیاپرستان اصلاح نخواهد شد/ لزوم همکاری با دولت انقلابی

آیت الله عبادی با اشاره به جنبش های عدالتخواهی، گفت: تا جهان در دست دنیاپرستان باشد اصلاح نخواهد شد چون اصل شیوه کار آنان هیچ توجیه فلسفی و علمی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» ظهر امروز (۳۰ مهر) در خطبه های نماز جمعه با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: هر مذهب و دینی داریم باید بدانیم تا جهان در دست دنیاپرستان باشد اصلاح نخواهد شد چون اصل کار شیوه کار او هیچ توجیه علمی و فلسفی ندارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه به جنایت و ظلم اروپای وحشی در سراسر دنیا، گفت:  آمریکایی‌ها نیز همان اروپایی هایی هستند که به عنوان مهمان ناخوانده به قاره آمریکا رفتند و حدود ۸۰ میلیون از مردم بومی آن را قتل عام کردند و بر روی قبر آن ها ایالات متحده آمریکا را ساختند.

 

 وی ادامه داد: اروپایی ها در تداوم این برنامه، نقشه آنان سلطه بر کل کره زمین و جهان است و در آفریقای جنوبی حکومتی ایجاد کردند که همان نسخه را اجرا کنند اما با مانع مواجه شدند.

 

آیت الله عبادی اظهار داشت: شناسنامه جنایت های استکبار از ورود اروپایی ها به قاره آمریکا و انجام جنایت‌های آنان آغاز شده و همچنان دخالت ها و اشغال کشورهای دیگر توسط مستکبران ادامه دارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بیش از ۷۰ سال فلسطین مظلوم را اشغال کردند، تأکید کرد: تا این بی‌دین ها در دنیا حاکم باشند هیچ انسانی هرگز در زندگی به آرامش نخواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معجزه الهی است، افزود: در این مدت ۴۰ سال نسبت به این نعمت الهی ناسپاسی داشته ایم، در عین حالی که پیکره مردم با صبر و تقوا و هوشیاری پشتوانه بزرگی برای انقلاب بودند اما به هر حال از نفوذ، تصمیم گیری و تصمیم سازی دشمنان مصونیت نداشته ایم و حتی بسیاری از مسئولان تحت تأثیر بیگانه بودند و آنچه که باید عمل نکردند و مشکلاتی بر مردم تحمیل کردند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: امروز دولتی که صداقت دارد بر روی کار آمده و اگر می خواهیم بر بیگانگان پیروز شویم همه باید در عمل همکاری کنیم تا این انقلاب شکوهمند از آزمایش سربلند بیرون آید و تقوا یعنی که بی‌تفاوت نباشیم و هر چیزی که آسیب برای اسلام و انقلاب دارد هم خودمان انجام ندهیم و هم دیگران را منع کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به جنبش های عدالتخواهی در دنیا، عنوان کرد: امروز مردم حتی در همان کشورهای غربی از مستکبران جهانی بدشان می آید.

 

وی  در  بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه به کارگیری علوم جنبه حیاتی یا رفاهی دارد، تصریح کرد: هیچکدام از علوم پاسخ فلسفه زندگی را ندارند و ارزش آن را هم نمی فهمند.

 

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه دین و دنیا از هم جدا نیستند و ارزش همه امور را هم علوم دین معلوم می کند، افزود: دنیا در پای دین معنی پیدا می کند و خواسته های انسانی در دنیا با تعبیری که جهال می کنند معنا نمی دهد اما وقتی به عالم ابدی وصل می شود هم معنا و هم ارزش می یابد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه انتخاب و اراده از شاخصه های انسانی است که نقش اساسی دارد که باید بشر به آن توجه داشته باشد، گفت: در مسئله انتخاب وضعیت انسان مثل این است که در دایره ۳۶۰ درجه نشسته و از آنجا به میلیون ها راه دسترسی دارد و از بین آن باید یکی را انتخاب کند.

 

وی در پایان گفت: انسان با شاخصه اراده می تواند همه موانع را پشت سر بگذارد و اگر کم می آوریم چون اراده ما ضعف است و سرمایه انسان، مال و اموال دنیا نیست بلکه همین مسئله انتخاب و اراده است.

 

کد خبر 1107379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha