مدل گروه جهادی «منتظران ظهور»، مدل دفاع مقدس است

عادلی گفت: مدل ما در گروه جهادی «منتظران ظهور»، مدل دفاع مقدس است و اگر دولت، قشر دندانپزشکان جهادی را حمایت کند به دولت نیز در تامین اعتبار زندان ها کمک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال عادلی»، در زندان مرکزی شیراز با اشاره به حضور گروه جهادی «منتظران ظهور» گفت: این گروه جهادی با حضور در زندان ها و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر به درک سختی های زندانیان می پردازد.

مسئول گروه جهادی دندانپزشکان «منتظران ظهور» افزود: این گروه فعالیت خود را اخیرا در زندان ها آغاز کرده اما بیش از 14 سال است که در همه جای ایران از نقاط دور افتاده سیستان و بشاگرد تا مناطق کم برخوردار خراسان و لرستان و خوزستان فعالیت داشته و کمک های بهداشتی و درمانی، ساخت مسکن و کمک های تحصیلی و آموزشی و ... به اقشار مختلف جامعه ارائه می کند.

وی اضافه کرد: گروه جهادی «منتظران ظهور» از سال 86 از دانشگاه آزاد اسلامی تهران و با پنج دانشجوی رشته دندانپزشکی این حرکت جهادی را آغاز کرد و اکنون 500 عضو فعال دارد.

عادلی اعلام کرد: نزدیک به پنج سال است که علاوه بر خدمات دندانپزشکی، تیم های پزشکی در هسته های کوچک نیز راه اندازی شده  تا این حرکت جهادی در انحصار دندانپزشکان نباشد و فعالیت های جهادی متنوع شوند.

وی ادامه داد: برای کمک در بحران های مختلف در آماده باش هستیم و تاکنون به 22 استان کشور و مناطق مرزی سفر کرده و به اقشار مختلف جامعه با هر دین و مذهبی خدمات رسانی کرده ایم که زلزله کرمانشاه و سیل های لرستان و خوزستان و حتی کشورهای عراق و سوریه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی و اهدا بسته های معیشتی به گروه های هدف از نمونه این اقدامات است.

عادلی با اشاره به ارائه خدمات در زندان ها بیان کرد: در اردیبهشت سال 99 گروه های درمانی وارد زندان ها شدند تا به افراد گرفتار و آسیب دیده در زندان ها کمک کنند و با همت مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان ها تاکنون در بیش از 25 زندان، دندانپزشکان و اعضای گروه حضور یافته ایم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال خدمات دندانپزشکی این گروه جهادی شامل  ترمیم، عصب کشی، پرکردن و کشیدن دندان به زندانیان در زندان های مختلف کشور ارائه شده است.

عادلی اضافه کرد:  نام گروه جهادی «منتظران ظهور» گذاشته شده  و آمده ایم که ظهور منجی بشریت را با این کارمان نزدیک کنیم ما دندانپزشکان پای کار آمده ایم تا به همه اقشار جامعه بگوییم دندانپزشکان مرفه بی درد نیستند و دندانپزشکان خوب می دانند که افراد گرفتار با امکانات محدود، هزینه درمان ندارند و در زمینه دندانپزشکی مشکلات آنان زیاد است.

وی تصریح کرد: مدل ما در گروه جهادی «منتظران ظهور»، مدل دفاع مقدس است و هر فرد با هر تیپ و قیافه ای می تواند حضور داشته باشد و هیچ انتظاری از هیچ گروه و صنفی نداریم اما اگر دولت، قشر دندانپزشکان جهادی را حمایت کند و امتیازاتی برای این افراد در نظر بگیرد و یا اینکه دندانپزشکان بتوانند طرح های پزشکی خود را در زندان ها اجرا کنند به دولت نیز در تامین اعتبار زندان ها کمک خواهد شد.

خاطر نشان می شود، این گروه جهادی در سفر به استان فارس و حضور در زندان های استان، بیش از چهار هزار مورد دندان در زمینه کشیدن، عصب کشی، ترمیم و پرکردن را با مبلغی بیش از هشت میلیارد ریال انجام می دهند.

کد خبر 1107400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha