جهان امروز نیازمند واکاوی سیره پیامبر اعظم(ص) و تحقق وحدت امت اسلامی است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت وحدت میان امت اسلامی گفت: جهان امروز نیازمند واکاوی سیره پیامبر اعظم(ص) و تحقق وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه 30 مهر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: جهان امروز نیازمند واکاوی سیره پیامبر اعظم(ص) و تحقق وحدت امت اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج افزود: سیره و رفتار پیامبراسلام(ص) بازخوانی، اجرایی و عمل باید شود تا شاهد از بین رفتن فتنه ها در عالم باشیم چرا که مسیر شناخت سیره و روش رفتاری حضرت محمد(ع) به واقع همان منش و راهی است که رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره داشته اند.

 

وی اظهار کرد: ملت ها امروز با یکدیگر ارتباط دارند و مهمترین مشکل مسئله دولت ها با یکدیگر برمبنای حاکمانی است که آن دولت ها را اداره می کنند.

 

وی ادامه داد: رفتار و سیره عملی رسول خدا(ص) به گونه ای بود که از پایمال شدن حقوق دیگران جلوگیری می کرد و در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منش و روش یک انسان کامل را داشت.

 

انسجام اجتماعی، برپایی امنیت در جهت ایجاد وحدت 

 

خطیب نماز جمعه کرج عنوان کرد: فضیلت رسول خدا(ص) بر تمامی انبیاء اولی تر است و هرچه خیر در عالم وجود دارد در شخصیت و منش وجودی پیامبراسلام(ص) خلاصه می شود.

 

به گفته وی، انسجام اجتماعی، برپایی امنیت در جهت ایجاد وحدت و رحمت الهی میان مسلمانان و ایجاد وحدت از جمله شاخص هایی است که با در نظر گرفتن شخیصت حضرت محمد(ص) و مطالعه وضعیت سیاسی آن زمانه قابل تحقق است.

 

برای سخت گیری در خصوص حقوق بیت المال مسئولان ناراحت نشوند

 

امام جمعه کرج اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در جهت امور بیت المال خیلی سخت می گرفتند برای اینکه زندان مسلمانان از متخلفان و دست اندازان به بیت المال پُر نشود، برای سخت گیری ها جهت حقوق بیت المال نباید ناراحت شد. 

 

به گفته وی، در این شهر کرج برخی افراد بدون اینکه سرکار بروند حقوق دریافت می کنند، تعدادشان هم یکی دو نفر نیست. این تخلف است و وقتی گفته می شود نباید ناراحت شوند.

 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: خطاهایی که انسان ها از افراد انتظار دیدن آن را ندارند باید مراقبت شود تا حقوق بیت المال محفوظ بماند. 

 

 

کد خبر 1107429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha