برگزاری مراسم اربعین «علامه حسن‌زاده آملی» در ۱۱ آبان

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: مراسم اربعین علامه حسن‌زاده آملی ۱۱ آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «سیدجلیل مرتضوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: علامه حسن‌زاده آملی از لحاظ تذهیب و تزکیه نفس نیز به درجه ای رسیدند که استاد بزرگوار ایشان علامه طباطبایی فرمودند که حسن زاده آملی کسی نشناخت جز امام زمان(ع) و این امر گواهی می‌دهد که ایشان در مباحث معنوی نیز به مقام والایی دست یافته اند.

 

 

امام جمعه آمل با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی فردی بودند که در مباحث فقه صاحب نظر بوده و به حد اجتهاد  دست پیدا کردند، تصریح کرد: این عالم ربانی در مباحث فلسفی از شاگردان علامه طباطبایی بودند و در این رابطه نیز مدارج بسیاری را کسب کردند.

 

 

وی با اشاره به مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی ادامه داد: در ۱۱ ابان ماه مراسم اربعین در مصلی که شب اربعین واقعه علامه است، برگزار می‌شود.

 


حجت‌الاسلام مرتضوی با اعلام اینکه سه برنامه اصلی برای مراسم اربعین علامه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: یک مراسم در قم و مراسمی با همکاری هیات رزمندگان به همراه دعای ندبه برگزار می شود، با وجود برگزاری مراسمات خودجوش این سه برنامه هم ویژه تقویت شود.

 

 

وی افزود:از مردم، تکایا و همه هیئت ها بخاطر برگزاری مراسمات علامه تشکر می کنیم و از آنان می‌خواهیم برای اربعین مراسمات خودجوش برگزار کنند.

 

 

امام جمعه آمل به جوانان و دانشجویان توصیه کرد تا برای آشنا شدن با افکار و اندیشه های علامه سه کتاب تازیانه سلوک، روش شناسی نفس و عرفان و قرآن و برهان از هم جدایی ندارند را مطالعه کنند و افزود: کتاب عرفان و قرآن و برهان برای دانشجویان مفید است و این کتاب زلف فلسفه را با قرآن گره می‌زند و آنها را شانی از شئون قرآن می داند.

 

 

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: توانایی در گستره علوم از یک سو و عمق علوم و دانش از سوی دیگر موجب شده بود که به حق به ایشان علامه گفته شود.

 

کد خبر 1107441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha