امام خمینی (ره) با افشاگری در خصوص کاپیتولاسیون به مردم عزت داد

آیت الله عابدینی گفت: امام خمینی (ره) با افشاگری در خصوص کاپیتولاسیون آبروی آمریکا و نوکران آنها را برد و به مردم عزت داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۳۰ مهر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: بر اساس آنچه خداوند متعال فرموده است امت، امت واحده است و قبله، کتاب، نماز و ولایت و امامت ما یکسان است و از نگاه اهل سنت هم شرایط لازم برای یکپارچگی وجود دارد، خداوند متعال فرموده است که فقط مرا عبادت کنید و اگر همه خداوند متعال را عبادت کرده و پرستش کنند اختلافی به وجود نمی آید.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر انسان ها از هوا و هوس خود پیروی کنند اختلاف ایجاد می شد و این امر موجب می شود که به تعداد آدم ها اختلاف ایجاد شود.

 

وی عنوان کرد: بر اساس قرآن کریم، عبادت انسان را به تقوا می رساند و وقتی انسان به تقوا رسید مرد میدان می شود و می توان در جامعه مفید باشد؛ انسان بی تقوا برای کار جمعی توانایی ندارد و حتی مرتکب فساد و دزدی می شود که این امر حتی جامعه را دچار مشکل می کند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: نخستین نماز جمعه توسط پیامبر گرامی اسلام در مدینه و در چنین روزهایی اقامه شد و در آن دوران تهدید کفار و مشرکان کم شده بود و مردم هم از رسول گرامی اسلام استقبال کردند و پیامبر هم نماز جمعه را اقامه کردند.

 

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) در مکتب پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت پرورش یافته و راه آنها را ادامه دادند به طوری که وقتی بعد از پایان دوران تبعید وارد ایران شدند از نخستین کارهایی که انجام دادند، اقامه نماز جمعه بود.

 

امام جمعه قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: ولادت امام صادق (ع) را تبریک می گوییم و بیشترین روایات و احدایث را از این امام بزرگوار داریم و این سرمایه عظیم معنوی است که باید  نسبت به تبیین آن اهتمام داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سالگرد افشاگری امام خمینی (ره) در خصوص کاپیتولاسیون گفت: کاپیتولاسیون یک قرار داد نبود بلکه بخشنامه ای آمریکایی بود که امام خمینی (ره) به موقع متوجه شدند و افشاگری کردند.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: امام خمینی (ره) با این کار آبروی آمریکا و نوکران آنها را برد و به مردم عزت داد و موارد این چنینی بود که پایه انقلاب اسلامی شد.

 

وی در ادامه به آغاز به کار شهردار جدید قزوین اشاره و اظهار کرد: شهردار جدید قزوین طی روزهای اخیر کار خود را آغاز کردند و روز گذشته هم با حضور در مزار شهدای گمنام با شهدا پیمان بستند که در راه خدمت به مردم قدم بردارند و ان شاالله قزوین آینده روشنی را خواهد داشت.

 

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به روز آمار و برنامه ریزی یادآور شد: بحث آمار در برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد و هر کار موفقی باید مبتنی بر آمار دقیق باشد و از همین رو باید مسئولان در این خصوص دوره ای بگذارنند تا در این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

کد خبر 1107450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha