دولت در رفع مشکلات آبادان تلاش کند/ زیرساخت‌های شهر آبادان فراهم نیست

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه دولت سعی در رفع مشکلات آبادان داشته باشد گفت: برخی از طرح ها در آبادان نیاز به اعتبار دارند و دولت سیزدهم نیز باید نگاهی ویژه و توجه جدی به این شهرستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام عبدالحسن غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۳۰ مهر) در خطبه‌ های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای ثامن الائمه (ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد سراسر نور و رحمت پیامبر مهربانی ها حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، با بیان اینکه نماز جمعه می بایست هر چه باشکوه‌ تر و گسترده‌ تر برگزار شود اظهار کرد: پس از گذشت یک سال تعطیلی نماز جمعه در سراسر کشور از امروز بار دیگر شاهد برپایی این آئین عبادی و سیاسی هستیم که باید نسبت به گذشته گسترده تر برگزار شود.

 

امام جمعه آبادان نماز جمعه را سنگر اسلام دانست و افزود: باید این سنگر اسلامی را پرمحتواتر و هر چه عظیم‌ تر کرده و آن را حفظ کنیم تا به برکت آن توطئه‌ های دشمنان خنثی شود.

 

وی با اشاره به سخنان نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص نماز جمعه تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نماز جمعه را حج مساکین دانست، چرا که اهمیت این فریضه آشکار می‌ شود و مسلمانان متعهد نباید از حضور در این صحنه عبادی سیاسی غفلت کنند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی آئین عبادی سیاسی نماز جمعه را نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام، عنوان کرد و ادامه داد: نماز جمعه به‌ عنوان یک مراسم هفتگی مسلمین نه‌ تنها یک عبادت محسوب می‌ شود بلکه مظهر وحدت مسلمانان و شکوه و عظمت اسلام بوده که قلوب مسلمانان را به هم نزدیک می‌ کند و باعث تقویت دین اسلام و قدرت مسلمین می‌ شود.

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان آبادان دارای مشکلات و چالش های متعددی است ابراز کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته و پس از جنگ تحمیلی تاکنون برخی بی تدبیری ها باعث شده تا مشکلات آبادان روی هم انباشته شوند.

 

امام جمعه آبادان اضافه کرد: این بی تدبیری ها و مشکلات انباشته شده در این شهرستان، مردم را زجر می دهد و با وجود گذشت بیش از ۳۳ سال از جنگ و آغاز بازسازی مناطق جنگ زده متاسفانه همچنان برخی زیرساخت های آبادان نظیر مبلمان و خیابان ها برای شهروندان فراهم نشده است.

 

وی خواستار توجه ویژه دولت به رفع مشکلات شهری آبادان شد و تاکید کرد: برخی از طرح ها در آبادان نیاز به اعتبار دارند و دولت سیزدهم نیز باید نگاهی ویژه و توجه جدی به این شهرستان و سعی در رفع مشکلات این شهر داشته باشد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید در راستای رفع مشکلات و انجام کارها از مسئولان مطالبه گری داشته باشند اذعان کرد: مطالبه گری در جامعه ما ضعیف است و مردم باید با مطالبه گری بیشتر خواب را از مسئولان بگیرند.

 

وی وظیفه امامت جمعه در این شهرستان را مسئولیتی سنگین برشمرد و یاد آور شد: این شهرستان دارای محرومیت های فراوان است و بیشتر کارها زمین مانده اند که با مطالبه گری می بایست در رفع آنها گام برداشت.

 

کد خبر 1107471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha