حفظ زبان های اقوام ایرانی یک رسالت هویتی است

اسماعیلی گفت: حفظ زبان های اقوام ایرانی در برابر لغات بیگانه یک رسالت هویتی است تا موجب مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان شود.

«محمد مهدی اسماعیلی» در بدو ورود به شهرستان اصلاندوز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: دولت مردمی تحول در همه بخش ها را ایجاد خواهد کرد و کارهای بزرگی در شهرستان ها صورت گرفته و باید از آنها حمایت جدی شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کارهای عمرانی خوبی در بخش تامین آب شهرستان اصلاندوز شده و در این نقطه صفر مرزی که بیش از 87 درصد آنها را روستائیان و عشایر تشکیل می دهد فرصت بسیار بزرگی است.

 

وی خاطر نشان کرد: تسریع در بهره برداری این طرح آبی می توان تحول بسیار عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد کند و برای حمایت مالی برای اتمام آنها در دولت مطرح خواهم کرد.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه شائبه افکنی در خصوص سخنان بنده در زمینه حمایت از زبان ها اقوام را وارونه مطرح کرده اند، افزود: دولت در زمینه به دنبال حمایت و حفاظت از زبان های اقوام ایرانی است و این رسالت را با جدیت ادامه خواهیم داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حفظ زبان های اقوام ایرانی در برابر لغات بیگانه یک رسالت هویتی است تا موجب مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان شود.

 

اسماعیلی اضافه کرد: زبان اقوام نشان دهنده هویت واحد ایرانی که با سربلندی از حریم آن حفاظت خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: بحث ایجاد زیرساخت های اداری در شهرستان اصلاندوز از دیگر مباحثی است که در دولت مطرح و به زودی به آن رسیدگی خواهد شد.

 

کد خبر 1107480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha