پیوست فرهنگی ضرورت پروژه های عمرانی شهری است/ انتصاب شهرداران اصفهان

ذاکری هرندی گفت: پیوست فرهنگی ضرورت پروژه‌های عمرانی شهری است و وجود این توانمندی در بین شاخص های انتخاب شهرداران مورد توجه است.

«علی اصغر زاکری هرندی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به توسعه عمرانی با توجه نسبت به حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهارداشت: توسعه شهر تنها به ساخت و ساز و فعالیت عمرانی نیست و نیاز فرهنگی و اجتماعی نیز مورد دقت باشند تا توسعه پایدار رقم بخورد.

 

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان افزود: پیوست فرهنگی ضرورت پروژه‌های عمرانی شهری است و وجود توانمندی در عرصه فرهنگی و تصمیم سازی در این باره در بین شاخص های انتخاب شهرداران مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه دانش و توانممندی عمرانی، توسعه اقتصادی و فرهنگی سه ویژگی مهم برای یک شهردار است، اذعان داشت: داشتن این سه توانمندی در بین شهرداران ضرورت دارد تا توسعه شهر یک جانبه نباشد.

 

ذاکری هرندی اضافه کرد: بی توجهی به نیازهای فرهنگی شهر و نبود پیوست فرهنگی موجب بروز آسیب و چالش های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد که باید این گونه دغدغه ها نیز مد نظر اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران باشد.

 

وی اقتصاد و توجه به مشارکت بخش خصوصی و درآمد پایدار را مهم بیان کرد و اذعان داشت: زمینه مشارکت بخش خصوصی و مردمی در ایجاد درآمدزایی و فعالیت اقتصادی شهر کمتر مورد توجه بود و هر آنچه زمینه همکاری در این عرصه فراهم شده، شاهد نتایج موثری بوده ایم.

 

*انتصاب شهرداران اصفهان توسط وزارت کشور و استانداری

 

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان با بیان اینکه 112 شهر در استان داریم، تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها، شهردار منتخب خود را به استانداری و یا وزارت کشور معرفی کرده و تاکنون بیش از 70 درصد از شهرداران منصوب و معرفی شده اند.

 

وی ادامه داد: حکم شهرداران شهرهای بزرگ مثل اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر و کاشان  از سوی وزارت کشور و مابقی از سوی استانداری پس از بررسی در کمیته های فنی و کارشناسی و استعلامات صلاحیتی صادر می شود.

 

ذاکری یادآورشد: زمان برای صدور احکام شهرداران هنوز دیر نشده و سرعت عمل وجود دارد.

کد خبر 1107486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha