مناطق آزاد باید مرکز تولید و صادرات باشند

آیت الله رئیسی گفت: مناطق آزاد باید مرکز تولید و صادرات در کشور باشد نه اینکه به عنوان وارد کننده محصولات خارجی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» امشب (30 مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان گفت: کشت و صنعت مغان یک ظرفیت بزرگ برای استان اردبیل است که می تواند قابلیت های اشتغال آفرینی داشته باشد.

 

رئیس جمهوری تصریح کرد: با افزایش ظرفیت های صنایع تبدیلی این مجموعه زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کند و در گذشته نیز شاهد فعالیت 10 هزار نفر در این مجموعه بوده ایم.

 

وی اعلام داشت: مشکل آب یک مسئله ملی است که با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بروز کرده اما این مسئله نیز با تدابیری می شود که حل شود.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: توسعه جاده های استان اردبیل که از سوی مسئولان استانی مطرح می شود که می توان با تدابیر و مشارکت بخش خصوصی اصلاح شود.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه راه آهن اردبیل که دیگر به یک آرزوی برای مردم استان اردبیل تبدیل شده می توان با فروش مازاد دارایی دولت در تامین اعتبار این پروژه اقدام های خوبی انجام شود و باید استاندار اردبیل این مسئله را پیگیری کند.

 

رئیس جمهوری افزود: مصوبه منطقه آزاد اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است و اینکه تاکنون مختوم ماندن پذیرفتنی نیست که با پیگیری مسئولان استان می تواند مشکلات اشتغال استان را حل کند.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: مناطق آزاد باید مرکز تولید و صادرات در کشور باشد نه اینکه به عنوان وارد کننده محصولات خارجی شوند.

 

وی ادامه داد: اشتغال آفرینی وظیفه همه دستگاه های اجرایی است و باید تدابیر ویژه ای نسبت به این مسئله داشته باشند.

کد خبر 1107509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha