کارگاه های خانگی فرآوری زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود

حجت الاسلام پور مهدوی با اشاره به لزوم راه اندازی کارگاه های خانگی فرآوری زرشک در خراسان جنوبی، گفت: بنیاد علوی از هر طرح و برنامه کارشناسی به نفع مردم و برای معرفی این محصول استراتژیک حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سعید پورمهدوی» امروز (۱ آبان) در جشنواره یاقوت سرخ قهستان اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت بنیاد علوی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی در شهرستان درمیان در حال برگزاری است.

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان درمیان با بیان اینکه نشست های تخصصی  در زمینه محصول زرشک در این چند روز برگزار شده است، گفت: بیش از ۹۸ درصد زرشک بی دانه کشور در این استان تولید می شود که امیدواریم این جشنواره آغازی برای هم افزایی بیشتر برای خدمت به کشاورزان و نفع بیشتر این قشر زحمتکش باشد.

 

وی با اشاره به مظلومیت محصول زرشک خراسان جنوبی و عدم معرفی آن در سطح جهان، افزود: ناشناخته ماندن این محصول ارزشمند و استراتژیک در بازارهای جهانی و حتی در داخل کشور ضعف بزرگی است.

 

حجت الاسلام پورمهدوی در ادامه به حمایت های ویژه بنیاد علوی از محصول زرشک در سال گذشته اشاره و اعلام کرد از هر طرح و برنامه های کارشناسی که به نفع مردم و در حوزه محصول زرشک خراسان جنوبی باشد حمایت می کنیم.

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان درمیان یادآور شد: سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خرید زرشک از کشاورزان پرداخت شد و همچنین برای ایجاد سردخانه نیز کمک تسهیلاتی انجام دادیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم خروجی این جشنواره و نشست های تخصصی این باشد که زرشک استان خراسان جنوبی مانند گلاب کاشان جهانی و شناخته شود و کارگاه های خانگی فرآوری زرشک راه اندازی و تقویت شود.

کد خبر 1107528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha