مبارزه همه جانبه با فساد موجب تقویت امید عمومی به نظام می شود

آقاعلیخانی گفت: مبارزه همه جانبه با فساد به خصوص در موارد عمدی، موجبات تقویت امید عمومی به نظام را فراهم خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین، «عبدالله آقاعلیخانی» در دیدار استاندار قزوین با بیان کرد: در برخورد با مفاسد اداری باید بی ملاحظه برخورد قانونی صورت پذیرد، مبارزه همه جانبه با فساد به خصوص در موارد عمدی، موجبات تقویت امید عمومی به نظام را فراهم خواهد آورد.

 

بازرس کل استان قزوین ادامه داد: با وجود درصد قابل توجهی از مدیران و کارکنان قانونمند و پاکدست در بدنه دستگاه های اجرایی استان، متاسفانه برخی از ایشان در اثر کمبود آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مرتکب تخلفات می شوند.

 

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که بسیاری از نتایج عملکردی سازمان بازرسی هم به منظور حفظ آبروی افراد و پیشگیری از سیاه نمایی های احتمالی، رسانه ای نمی شود.

 

آقاعلیخانی تأکید کرد: فساد دارای ابعاد گوناگون و پیچیدگی های فراوانی است بنابراین بعضا کسانی هستند که نام آور در عرصه جنگ بوده اند هم در عرصه مبارزه با فساد با دشواری روبرو شده اند.

 

وی یادآور شد: بازرسی کل استان این آمادگی را دارد تا با حفظ ضوابط و به طور نظام مند، با همکاری های مشترک اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری با لحاظ سه اصل پیشگیری، اصلاح امور و آموزش محوری، در مسیر کاهش تخلفات و جرائم اداری گام های موثرتری بردارد.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: کلیه فعالیت هایی که به منظور  امور نظارت و بازرسی صورت می پذیرند از جمله کارهای سخت، حساس و حائز اهمیت است که نتیجه بخشی آنها در استان مستلزم هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی استان با دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی خواهد بود.

 

«هدایت الله جمالی پور» افزود: مجموعه بازرسی کل استان با تعاملات و حمایت های قانونی خود در بسیاری از رویدادهای مهم استان در مسیر جسارت تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران  دستگیرانه عمل کرده است.

 

وی عنوان کرد: مناسبت های این چنینی فرصتی است تا مسئولین با ادای وظیفه و مأموریت های خود بتوانند در حوزه های اقتصاد و  معیشت مردم که دغدغه اصلی نظام و رهبری است روزهای بهتری را رقم بزنند.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: مبارزه و ریشه کنی فساد امری ضروری بوده و در این خصوص رویکرد دولت جدید هم فساد ستیزی است، از این رو سایر قوا هم هماهنگ با قوه مجریه عزم خود را در مسیر مبارزه با فساد جزم کرده اند، بنابراین باید در برخورد با فساد عامدانه بدون اغماض واکنش داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات و جرائم اداری در اثر دانش پایین فرد متخلف رخ می دهد خاطر نشان کرد: حفظ سرمایه های انسانی کشور بسیار حائز اهمیت است  بنابراین می توان با هم افزایی و بسیج نمودن ظرفیت ها و تشکیل کمیته سه جانبه بازرسی استانداری ، بازرسی کل استان و دیوان محاسبات استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مدیران و مسئولان اجرایی استان از بروز فساد اداری جلوگیری کرد.

 

کد خبر 1107536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha