۵۰ هزارو ۴۷۰  دانش آموز کلاس اولی در هرمزگان آغاز قرآن آموزی را جشن گرفتند

حاجی زاده، از آغاز جشن قرآن آموزی ۵۰ هزار و ۴۷۰ نفر دانش آموزان کلاس اول در استان هرمزگان به دو روش حضوری و مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حوریه حاجی زاده » در گفتگویی خبری با اعلام این خبر افزود: جشن قرآن با هدف آشنایی با این کتاب آسمانی و تعالیم آن و همچنین تقویت ایمان واعتقاد دانش آموزان در ۲ هزارو یکصدو چهل و یک مدرسه برگزار شد.

 

وی با اشاره به ویژگی کتاب قرآن دانش آموزان پایه اول ابتدایی اظهار کرد: این کتاب به آموزش روخوانی آیه های کوتاه، ساده ومفاهیم قرآنی می پردازد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با  تاکید بر اینکه قرآن کرامت، حرمت و حکمت دارد، خطاب به اولیای دانش آموز پایه اول گفت: عمل به آموزه های  قرآن راه سعادت بشری است چرا که این کتاب آسمانی برنامه زندگی است و باید به دستورات خدا عمل کنیم و الگوی  خوبی برای فرزندان خود باشیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی کودکان با آموزه های قرآنی و کاربرد آن در زندگی افزود: هدف از برگزاری این جشن تعمیق ارزش ها، انس و آشنایی دانش آموزان با قرآن با ایجاد خاطره ای شیرین از آغاز آموزش رسمی قرآن است.

 

حاجی زاده خاطرنشان کرد: تلاوت آیات قرآن و آموزش مفاهیم دین مبین اسلام اگر از دوران ابتدایی آغاز شود تاثیر بسیار عمیقی در رشد و تعالی دانش آموزان ایجاد می کند.

 

وی در پایان ضمن برشمردن آثار و نتایج قرائت قرآن و درک مفاهیم آن در زندگی انسان ها گفت: علاوه بر قرائت، معرفت و شناخت حقیقی قرآن تاثیر بسیار ژرفی در زندگی و منش فرد خواهد داشت و انتظار می رود همه دست اندرکاران به ویژه معلمان و اولیا به اهداف برنامه درسی قرآن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1107595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha