برگزاری جشنواره مدهامتان باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان می شود

حجت الاسلام کلات پور، گفت: برگزرای جشنواره مدهامتان باعث ایجاد انگیزه بین جوانان و تلنگری برای خواندن قرآن و احکام دینی است

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هرساله تعداد زیادی از جوانان از این جشنواره استقبال می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه افزود: با توجه به  امکانات کم کانون ها در استان هرساله  ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در جشنواره مدهامتان شرکت می کنندکه  دو یا سه نفر که امتیازات بالایی دارند به مرحله نهایی راه می باند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی دیگری هم برگزار می شود  که باتوجه به شرایطی گوناگون و از همه مهم تر گروه سنی خاصی می تواند شرکت کنند.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: سال های قبل  مراحل استانی را با تعداد زیادی از شرکت کنندگان و با حضورچند تن از قاریان و داوران بین المللی اجرا می کردیم اما امسال با توجه به مشکلات ویروس کرونا ، رعایت عدم تجمع و نبود امکانات  نتوانستیم این جشنواره را در استان برگزار کنیم  و این درحالی است این برنامه برکات خوبی داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره مدهامتان اظهار کرد: سال های قبل در هر استان مسابقات در شهر و استان بصورت حضوری برگزار می شد  و این خودش انگیزه ای بود برایآمدن جوانان به سمت قرآن و تلنگری بود برای بازگشت به خویشتن انسان . تمام کتاب های عالم نویسنده آن انسان است حتی انجیل و تورات هم منصوب (مکتوب) کلمات خدا است ، اما از این میلیارد ها کتابی که نوشته شدهتنها کتابی که (منصوب )مکتوب و دقیقا کلام خداست قرآن است که ائمه اطهار هم بار ها فرمودند ؛ هر خانه ای که در ان قرآن تلاوت شود مانند ستارگان به اهل تمام آسمان نور می‌دهد .

 

وی با اشاره به اینکه  در روایات و فرمایشات ائمه به خواندن قرآت تاکید شده و فرمودند: شب های تاریکی شما را فراگرفت به قران پناه ببرید ، اگر مشکلات و فتنه های شب تاریکی به شما حمله کرد شما به قران پناه ببرید ، گفت: قرآن روح گشای انسان است و از ظلمت های درونی و بیرونی انسان را نجات دهد  و در واقع مسابقات قرآنی هم امده که این را بگوید را نجات هست ! حتی با خواند چند آیه ، حفظ کردن و  با مسابقه دادن انسان برگردد و قرآن بخواند ، به فطرت اصلی خودش و انشاالله به خدا برگردد.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به هدف اصلی مسابقات مدهامتان افزود: هدف از برگزاری این مسابقات این است که  همیشه به یاد خدا باشیم حتی به بهانه شرکت در مسابقه.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه در پایان گفت: حافظان کل قرآن در کانون ها هستند و هر کدام چند جزء حفظ کرده و موذن های خوبی تربیت شده است و همین مسابقات قرآن خوانی باعث شده که بعضی از جوانان شروع به فرایند یادگیری قرآن کنند و خداوند را شاکریم کانون های استان  چندین  دوره است که با اشتیاق در این مسابقات شرکت می کنند.

کد خبر 1107623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha