محور اصلی فعالیت های حسینیه اعظم زنجان کارهای فرهنگی است

حجت الاسلام کرمی گفت: محور اصلی فعالیت های حسینیه اعظم کارهای فرهنگی است و هرگونه کار اقتصادی هم اگر بخواهد انجام شود ، باید به عنوان پشتوانه کارهای فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جلسه هیأت امناء حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: خدمت در حسینیه اعظم مایه مباهات و باعث افتخار است و این خدمت در زندگی ما موجب خیر و برکت خواهد بود.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه فعالیت عرصه دین بدون مشارکت مردمی نمی تواند توفیقی داشته باشد، گفت: حسینیه اعظم یکی از مصادیق بارز این مشارکت است؛ کاملا مردمی و مشارکتی مشتاقانه و بی نظیر در دنیا. حسینیه اعظم فقط مورد علاقه مردم زنجان نیست بلکه کل کشور عاشق حسینیه اعظم زنجان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه همه باید در مقابل قانون پاسخگو باشیم، افزود: هر اتفاقی در اینجا حاصل کار جمعی است و من مطمئنم همه بزرگوارانی که توفیق حضور در این مکان مقدس را دارند با نیت خالص خدائی انجام وظیفه می کنند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این اثبات شده است که هیچ کسی اینجا دنبال چالش و مشکل نیست. ملاک ما قانون و مقررات است و همه براساس قانون اقدام می کنیم و روش بنده عدم دخالت و عدم ایجاد چالش است، مخصوصاً در مورد حسینیه اعظم هرگونه دخالت را که موجب ایجاد چالش شود خیانت می دانم و از سوی دیگر هرگونه اغماض (البته اغماضی که موجب ضرر و زیان نشود) در موارد را هم که موجب آرامش شود ، در منش و روش خود دارم.

 

به گفته وی، کسانی که امروز به عنوان هیأت امناء حسینیه اعظم معرفی می شوند همگی فرهیختگانی هستند که هم امین هستند و هم کاردان با سوابق درخشان مدیریتی و این نویدی بر تحول و توسعه خصوصاً در امور فرهنگی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبار حسینیه اعظم زنجان به خاطر مشارکت مردمی است و هیأت امناء ، نمایندگان مردم هستند، گفت: به همین منظور در امورات حسینیه دخالتی نمی کنیم و به نظر اعضاء هیأت امناء احترام گذاشته و هیچ توصیه ای در انتخاب مسئول هیأت امناء نداریم تا حمل بر دخالت نباشد.

 

حجت الاسلام کرمی یادآور شد: محور اصلی فعالیت های حسینیه اعظم کارهای فرهنگی است و هرگونه کار اقتصادی هم اگر بخواهد انجام شود ، باید به عنوان پشتوانه کارهای فرهنگی باشد.

 

در ادامه جلسه احکام سه ساله اعضاء هیأت امناء تقدیم شد و با رأی جمع اعضای هیأت امناء، علیرضا فیروزفر مسئولیت هیأت امناء حسینیه اعظم زنجان را مجدداً عهده دار شد.

 

کد خبر 1107637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha