لزوم توجه به کشت گلخانه ای در شهرستان جهرم

مدبر خواستار توسعه کشت گل خانه ای و ایجاد شهرک های گل خانه ای و همچنین همراهی مسئولین و ادارات مربوطه در جهت تسهیل راه اندازی گل خانه ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (شنبه ۱ آبان) در بازدید از ظرفیت های کشاورزی شهرستان جهرم گفت: اقتصاد شهرستان جهرم بر پایه کشاورزی است و باید در جهت حفظ و توسعه آن به فن آوری ها و تمهیدات به روز توجه کرد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عمده فعالیت اقتصادی شهرستان جهرم برپایه کشاورزی و باغداری است، افزود: اکنون که این حوزه با مشکلاتی چون آب، آفت های مختلف و عارضه هایی چون زوال درختان رو برو شده، می طلبد تا با استفاده از تمهیدات و فن آوری های به روز، نسبت به مقابله با این مشکلات اقدام کرد.

 

وی همچنین خواستار توسعه کشت گل خانه ای و ایجاد شهرک های  گل خانه ای و همچنین همراهی مسئولین و ادارات مربوطه در جهت تسهیل  راه اندازی گل خانه ها شد.

 

«احمد گچکاران» نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی و بر اساس تعهدات سازمانی کشت گلخانه ها مورد توجه قرار گرفته است. 

 

سرپرست جهاد کشاورزی جهرم بیان کرد: در کشت گلخانه ای با کمترین سطح می توان بیشترین برداشت را داشت که کاهش مصرف آب، کنترل آفت ها و کیفیت محصول از مزایای دیگر آن است.

 

گچکاران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ هکتار گلخانه در شهرستان جهرم فعال است و ۳۰ هکتار نیز پروانه تاسیس گرفته اند که پس از دریافت تسهیلات به بهره برداری خواهند رسید و ظرفیت کشت گل خانه ای جهرم افزایش می یابد.

کد خبر 1107665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha