مهندسی انتشار در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مسئول دفتر استانی سازمان سراج در استان کرمان با برشمردن مؤلفه های یک عملیات رسانه ای گفت: مشکل اینجاست که گاهی تولید خوب است اما انتشار و توزیع خوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی در نخستین دوره آموزشی فرهنگی خادمین گلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه سه نگاه تهدیدانگارانه، ولنگارانه و واقع بینانه نسبت به فضای مجازی وجود دارد؛ افزود: نگاه سوم همان نگاه مقام معظم رهبری است.

 

 

مسئول دفتر استانی سازمان سراج در استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه واقع بینانه هم فرصت ها را می بیند و هم تهدیدها را، اظهار کرد: این نگاه برگرفته از منظومه فکری مقام معظم رهبری است.

 

 

وی با بیان اینکه در تعریف فضای مجازی باید چهار لایه زیرساخت(پهنای باند و...) خدمات(موتورجستجوها و...) محتوا و نظامات(بیت کوین و...) را در نظر گرفت؛ تصریح کرد: امروز دعوای اصلی در منازعه جنگ نرم بر سر تولید محتوا است.

 

 

جلالی ادامه داد: زیرساخت فضای مجازی در کشور ما، ملی نیست و این یعنی ما در زمین دشمن بازی می کنیم که حالا اگر در زمین دشمن با قاعده خودمان بازی کنیم همان دکترین دفاع نامتقارن است و اگر با قاعده دشمن بازی کنیم که فاجعه است.

 

 

وی با افزودن این مطلب که مشکل کشور با لیبرال ها این است در زمین خودمان با قاعده دشمن بازی می کنند؛ اظهار کرد: در فضای مجازی باید اثرگذار بود نه اثرپذیر؛ اما یکی از مشکلات امروز این است بسیاری از ما دچار فیلترینگ حبابی شدیم و در حباب خودمان کِیف می کنیم و مثلاً در ایتا و سروش برای همدیگر مطالب مذهبی(که همه آن را می دانند) می فرستیم؛ در این صورت چگونه می خواهیم علیه دشمن کار کنیم؟!

 

 

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اینترنت بر خلاف ایران که آن را مخابرایت می داند، در دنیا یک دیده امنیتی نظامی است که در آمریکا یکی از افسران نظامی مسئولیت آن را به عده دارد؛ گفت: یک کُنشگر فضای مجازی به اندازه یک موشک بالستیک می تواند اثر داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: یک عملیات رسانه ای چند مؤلفه دارد که شامل سیاست گذاری واحد، رصد، تولید بر مبنای نیازسنجی، ذائقه سنجی و مخاطب سنجی و در نهایت مهندسی انتشار است اما مشکل اینجاست که گاهی تولید خوب است اما انتشار و توزیع خوب نیست.

 

 

جلالی لزوم استفاده از هنر و ابتکار برای القای غیرمستقیم در کار فرهنگی، ایجاد پاتک مناسب در تک دشمن و.. را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید از فضای اینستاگرام برای ترویج سبک زندگی استفاده کرد.

 

 

کد خبر 1107681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha