طرح های آینده نگرانه طی یک دهه گذشته در وزارت نیرو اجرا نشده است

محمدبیگی گفت: حداقل در طول یک دهه گذشته وزارت نیرو با روزمرگی اداره شده و طرح های آینده نگرانه در وزارت نیرو انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» امروز (شنبه اول آبان) در جلسه مجمع نمایندگان استان با مدیران کل حوزه نیرو در استان بیان کرد: ما روستاهای مختلفی را بازدید کردیم و در این بین هیچ روستایی نشده برویم که در حوزه نیرو (آب و برق) مشکل نداشته باشند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیشتر روستاها توسعه شبکه برق روستایی نیاز است و مردم از تعرفه ها گله مند بوده و در خصوص دیر رسیدن کنتورها ناراحت هستند و انتقال تیر برق و روشنایی معابر از دیگر مواردی است که مردم نسبت به آن درخواست هایی دارند و در بازدیدها عنوان می کنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تمامی قراردادهای ساخت تجهیزات و قطعات داخل کشور متأسفانه به شکل ارزی منعقد می شود و شرکت های خصوصی حوزه تولید انرژی با نوعی انحصار و ممانعت از فعالیت، رانت و عدم وجود رقابت مواجه هستند و این عدم رقابت سبب شده بخش خصوصی به ادامه کار با وزارت نیرو تمایلی نداشته باشد و همین موضوع هم باعث شده با نوعی ناکارآمدی در سرمایه گذاری در حوزه تولید برق مواجه باشیم.

 

محمدبیگی تصریح کرد: حداقل در طول یک دهه گذشته وزارت نیرو با روزمرگی اداره شده و طرح های آینده نگرانه در وزارت نیرو انجام نشده و عدم پرداخت تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی و عدم پذیرش پروژه های نیروگاهی توسط بانک ها یکی از این عوامل است.

 

وی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب خاطر نشان کرد: در سیستان و بلوچستان از استان قزوین بهتر مدیریت منابع آب را انجام می دهند و متأُسفانه ما در این زمینه مشکل شدید داریم و خواهشمندیم عدالت در حوزه فعالیت های شبکه آب و برق در کل استان رعایت شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی مناطق استان نظیر طارم سفلی برای حفظ منابع آبی آنها کاری نشده است و مردم گله مند هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: بحث دیگر حمایت از تولیدکنندگان حوزه برق و کلیه تولیدکنندگان صنعتی است، متأسفانه صنعت گران ما به دلیل افت ارزش پول وقتی سه ماه معطل شوند، سرمایه شان به یک سوم تقلیل می یابد و یک روز عدم تأمین برق و زیرساخت هایی آب اینها ضرر هنگفتی می زند که این امر سبب شده در حوزه سرمایه گذاری ورود پیدا نکنند.

 

محمدبیگی یادآور شد: البته اقدامات بسیاری در حوزه نیرو صورت گرفته ولی عقب هستیم و کمبودها بسیار است و این عقب ماندگی به لحاظ زیرساختی در کل کشور وجود دارد.

 

کد خبر 1107692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha