هنر خوشنویسی بخشی از فرهنگ و هویت ایرانی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: هنر خوشنویسی بر مبنای اندیشه، ادبیات، فلسفه است و بخشی از فرهنگ و هویت ایرانی و ارزشمندترین میراث بشری محسوب می‎شود.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه بازدید امام جمعه آران و بیدگل از نمایشگاه خوشنویسی مهر نی گفت:  هنرمندان می توانند به فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگ جامعه کمک کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: نمایشگاه «مهر نی» متشکل از آثار هنری ۱۲ هنرمند شاخص عرصه خوشنویسی در قالب چلیپا، سیاه مشق، کتابت، کتیبه و جلی نویسی به مدت یک هفته در نگارخانه عرفان بر پا شده است.

 

ضابطی با تأکید بر نهفته بودن جنبه زيبايي هنر خوشنویسی در سنتي بودن آن تصریح کرد: هنر خوشنویسی بر مبنای اندیشه، ادبیات، فلسفه است و بخشی از فرهنگ و هویت ایرانی و ارزشمندترین میراث بشری محسوب می‎شود و نقش مهمی در تحکیم مفاهیم فرهنگی، ادبی، هنری و آیینی ما به عهده دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل امیدواری کرد؛ با حمایت امام جمعه و مسئولان فرهنگی از بخش هنر و هنرمندان شاهد حمایت مسئولین از هنرمندان باشیم تا هنر و هنرمندان را از انزوا خارج کنیم.

 

ضابطی افزود: برگزاری رخدادهای هنری همچون جشنواره ها و دوسالانه های خوشنویسی در سطح شهرستان آران و بیدگل می تواند سبب اعتلای این هنر ایرانی اسلامی و تشویق و ترغیب هنرمندان این عرصه شود.

کد خبر 1107716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha