آزادسازی مارب؛ لرزه بر اندام ائتلاف سعودی انداخته است

افقهی با اشاره به بیانیه سازمان ملل در خصوص توقف جنگ در یمن گفت: اتحاد نیروهای دولت ملی و وحدت ملی یمن، ارتش و کمیته های انقلابی و عشایر سلحشور ، مارب را در آستانه آزادسازی کامل قرار داده و این موضوع لرزه بر اندام ائتلاف سعودی انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل بین الملل در برنامه زنده شبکه خبر با اشاره به بیانیه سازمان ملل در خصوص توقف جنگ در یمن گفت: اتحاد نیروهای دولت ملی و وحدت ملی یمن، ارتش و کمیته های انقلابی و عشایر سلحشور ، مارب را در آستانه آزادسازی کامل قرار داده و این موضوع لرزه بر اندام ائتلاف سعودی انداخته است. همانگونه که محمد عبدالسلام سخنگوی هیئت مذاکره کننده یمن اشاره کرد، این حرف جدیدی نیست و بیانیه شورای امنیت تاثیری در دفاع ما از سرزمینمان ندارد.


وی با بیان اینکه سخنگوی هیئت مذاکره کننده یمن نیز تصریح کرده است که ما در حال دفاع از کشورمان هستیم و هرگز تحت تاثیر جریان ها و جوسازی ها و بیانیه های جهت دار شورای امنیت قرار نخواهیم گرفت و به پیشروی خودمان تا آزادسازی کل یمن ادامه می دهیم، گفت: متاسفانه شورای امنیت تحت تاثیر نفوذ و سلطه پنهان ابرقدرت ها مخصوصا؛ آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای هم پیمان آنان قرار دارد.

 


این کارشناس مسائل بین الملل، با یادآوری حملات وحشیانه سعودی ها به مردم مظلوم یمن افزود: از همان ابتدای تجاوز سعودی ها، شورای امنیت قطعنامه های ظالمانه و یک طرفه ای علیه مردم یمن صادر کرد و تا به امروز هر نماینده ای از سازمان ملل برای پیگیری امور یمن تعیین شده گزارشات تبعیض آمیز ارائه کرده است و نماینده جدید هم از این قاعده مستثنا نیست. این نشان می دهد که عربستان سعودی چقدر توانسته از طریق دلارهای متعفن خودش ، خون کودکان بی پناه یمنی را به راحتی بخرد و مصادره کند.

 


افقهی به حمله هوایی چند سال گذشته ائتلاف سعودی به مجلس ختمی در صنعا اشاره کرد و گفت: این حادثه بیش از 150 شهید و زخمی برجای گذاشت و باعث شد، بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل اعلام کند، این یک اقدام جنایتکارانه است اما عربستان با توسل به دلار های نفتی و تهدید به عدم حمایت مالی توانست، مهر سکوت بر دهان شورای امنیت بزند و خود را از لیست کشورهای جنایتکار جنگی خارج کند.

کد خبر 1107761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha