کشاورز دارابی در مصرف بهینه آب در سطح بین المللی معرفی شد

صالحی گفت: «غلامرضا انصاری»، کشاورز دارابی به عنوان کشاورز نمونه بین المللی در مصرف بهینه آب معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا صالحی»، امروز (شنبه 1 آبان) با اشاره به انتخب کشاورز دارابی به عنوان کشاورز نمونه بین المللی در جمع خبرنگاران گفت: «غلامرضا انصاری»، کشاورز دارابی به عنوان کشاورز نمونه بین المللی در مصرف بهینه آب معرفی شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی داراب افزود: این کشاورز دارابی به عنوان کشاورز نمونه بین المللی در جشنواره کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی watsave 2021 معرفی شده است.

وی اضافه کرد: کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی سالانه بر اساس آیتم های مشخص شده صرفه جویی مصرف آب از بین کارشناسان و بهره برداران، افراد دارای شرایط لازم را انتخاب می کند که پس از بررسی و اعلام نظر نهایی افراد منتخب به کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی ICID، معرفی می شوند.

صالحی اعلام کرد: امسال، «غلامرضا انصاری» به نمایندگی از شرکت تعاونی «پنبه کاران داراب» در زمینه فناوری صرفه جویی مصرف آب شناسایی و به کمسیون بین المللی آبیاری و زهکشی ICID، معرفی شد و از سوی این کمیسیون به عنوان کشاورز نمونه بین المللی انتخاب شد.

وی ادامه داد: این کشاورز با حمایت و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی داراب و به ویژه اداره آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی این شهرستان و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شناسایی و به کمسیون بین المللی آبیاری و زهکشی ICID معرفی شد که در نهایت این کمیسیون وی را به عنوان کشاورز نمونه بین المللی انتخاب کرد.

صالحی تاکید کرد: اجرای طرح افزایش عملکرد گندم در نظامهای تولید گندم بنیان با رویکرد کشاورزی حفاظتی و مدیریت بهم پیوسته آب و خاک موجب انتخاب این کشاورز دارابی شده است.

وی ادامه داد: طرح وی در مساحت پنج هکتار در روستای «ماریان» شهرستان داراب اجرا شده و با حفظ حداقل ۳۰ و حداکثر ۵۰ درصد بقایای گیاهی در سطح پشته ها باعث افزایش رطوبت و افزایش ماده آلی خاک و در نتیجه کاهش مصرف آب مصرفی در مزرعه گندم شده است.

صالحی اعلام کرد: وی با تغییر سیستم آبیاری از غرقابی به قطره ای میزان آب مصرفی مزرعه گندم را به سه هزار و 750 متر مکعب در هکتار رساند که کاهش ۳۰درصدی مصرف آب و  افزایش ۲۵ درصدی عملکرد را در پی داشته است.

کد خبر 1107831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha