شناسایی ۲۶۶مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی / بازگشت رنگ قرمز به استان مرکزی

جمالیان از ۷ فوتی و شناسایی ۲۶۶مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی خبر داد.

سید «محمد جمالیان» بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۲۶۶مورد جدید ابتلا در ۴۸ساعت گذشته شناسایی شده اند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۱ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، افزود: از تعداد ۲۶۶مورد جدید در استان ۵۸نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

 

وی بیان کرد: ۲۰۸ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه در ۴۸ساعت گذشته ۷مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است، اضافه کرد: با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به  ۲ هزار و ۸۶۱ نفر رسیده است.

 

بازگشت رنگ قرمز به استان مرکزی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آرام آرام در حال اوج گیری دوباره کرونایی هستیم، گفت: متاسفانه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شاهد اوج گیری دوباره هستیم.

 

جمالیان با اشاره به اینکه طبق این اعلام، شهرستان زرندیه در وضعیت قرمز و ۶شهرستان اراک، ساوه، تفرش، فراهان، آشتیان و دلیجان در وضعیت نارنجی( پر خطر ) قرار دارند، ادامه داد: در این رنگ بندی،شهرستان های محلات، خمین، شازند، خنداب و کمیجان در وضعیت زرد هستند که با کوچک ترین غفلت، آنها نیز به وضعیت نارنجی خواهند رسید.

 

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه علی رغم تاکید و توصیه های مکرر،ساده انگاری و خیال عبور از موج ‌پنجم باعث شد بلافاصله گرفتار موج ششم این بیماری شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم برای مواجه نشدن با موج سهمگین ششم، دستورالعمل های بهداشتی را به صورت جدی و بسیار سختگیرانه تر رعایت و دنبال کنند .

 

جمالاین اضافه کرد: در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی،زدن واکسن نیز بسیار تاثیر گذار است و اولین و مهمترین علت در کنترل این بیماری به شمار می رود.

کد خبر 1107847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha