فرهنگ عاشورا همیشه پویا و زنده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضیلت و فرهنگ عاشورا هیچ گاه قدیمی و کهنه نمی شود و همیشه پویا و زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» عصر امروز در اختتامیه «سوگواره تجسمی عاشورایی» با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ عاشورا در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد:پرچم عاشورا همیشه بر فراز ایران اسلامی خواهد درخشید و بخش مهمی از این رسالت مهم را اصحاب فرهنگ و هنر با شایستگی انجام می دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضیلت و فرهنگ عاشورا هیچ گاه قدیمی و کهنه نمی شود و همیشه پویا و زنده است.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: با وجود ویروس کرونا و شرایط و بحران هایی که به وجود آمد، هیچ کدام از برنامه های فرهنگی و هنری را نادیده نگرفتیم و همواره برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می شوند.

 

پیرسبزی تصریح کرد: کار فرهنگی باید به صورت مستمر و پویا صورت گیرد و برطرف کردن نیازهای فرهنگی به عهده همه اهالی فرهنگ و هنر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اداره کل از برنامه های انجمن ها حمایت می کند، افزود: حمایت از جشنواره و سوگواره در سطح استان در راستای حمایت از هرمندان صورت گرفت.

 

گفتنی است بیش از 200 اثر به دبیرخانه «سوگواره تجسمی عاشورایی» در رشته های عکاسی، خوشنویسی و نقاشی ارسال شد که با انتخاب هیئت داوران برگزیدگان معرفی و در این آئین از آنها تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1107860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha