بهره مندی ١٣٠ هزار بیمه شده صندوق همگانی سلامت گلستان از طرح نظام ارجاع بیمه ای

کمانگری گفت: ١٣٠ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق همگانی تحت عنوان نظام ارجاع بیمه ای به ١١٧ پزشک عمومی در سطح استان گلستان معرفی شدند.

«مهرداد کمانگری» به مناسبت هفته بیمه سلامت از (٣ تا ٩ آبان) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر از جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به طرح پایلوت بیمه همگانی سلامت همزمان با ١٠ استان کشور در گلستان، افزود: این بیمه شدگان تا پایان مردادماه می توانستند فقط به مراکز درمانی دولتی دانشگاهی برای دریافت خدمات مراجعه کنند اما از ماه مرداد این افراد می توانند به مطب پزشکان عمومی مطب دار بخش خصوصی هم مراجعه کنند.

 

وی اظهارداشت: در این راستا ١٣٠ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق همگانی تحت عنوان نظام ارجاع بیمه ای به ١١٧ پزشک در سطح استان معرفی شدند و این بیمه شدگان در ابتدا می توانند برای دریافت خدماتشان به این پزشکان مراجعه کنند.

 

کمانگری از این بیمه شدگان خواست تا به پزشکان عمومی که معرفی شده و پیامک آن برای آنها رفته مراجعه کنند و یک ویزیت اولیه بشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل دو بیماری نیازمند است این بیمه شدگان بیمار یابی شوند و در صورت دچار بودن به این بیماری تحت کنترل پزشکان قرار گیرند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به راه اندازی سامانه شهروندی در بیمه سلامت، گفت: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به این سامانه، از تمامی خدمات درمانی، دارویی و وضعیت بیمه ای خودشان مطلع شوند.

 

وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان که اعتبار دفترچه آنها تا آذر است و نیاز به تمدید دارد دیگر نیاز نیست به مراکز و ادارات ما و با دفاتر پیشخوان مراجعه کنند بلکه می توانند با دسترسی به این سامانه ها خودشان به عنوان خود اظهار ی در این سیستم دفاترشان را تمدید کنند.

 

کمانگری گفت: اگر هر بیمه شده ای دوست داشت می تواند پزشک خودشان را در این سامانه عوض کنند‌.

 

وی با بیان اینکه هر فرد ایرانی می تواند یک بیمه داشته باشد، افزود: هر فرد فاقد بیمه می تواند به دفاتر پیشخوان و یا سایت و سامانه این سازمان مراجعه و به صورت رایگان بیمه شوند.

کد خبر 1107903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha