ایلام در هفدهم ربیع الاول غرق شادی و سرور شد

همزمان با میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) استان ایلام غرق شادی و سرور بود و به همین مناسبت ویژه برنامه های مختلفی در مناطق شهری و روستایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، از روز گذشته مردم استان ایلام با آذین‌بندی خیابان‌ها و  برگزاری مراسمات ویژه میلاد مسعود حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) در سطح مصلی ها، مساجد و حسینیه ها و معابر  خیابان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی استان به استقبال جشن های میلاد قطب عالم امکان  رفته و این عید بزرگ را باهم جشن گرفته‌اند.

 

هم‌زمان هم جشن‌های زیادی در نقاط مختلف استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سطح مساجد و آستان مقدس امامزاده‌های شاخص این استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  برگزار شد و این استان در  شب میلاد مسعود حضرت پیامبراکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، حال و هوایی دیگر دارد.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی در سطح شهر، آذین بندی خانه ها و خیابان ها، برگزاری مراسم پیاده روی به سوی بقاع متبرکه شاخص استان با حضور اقشار مختلف مردم، شرکت اقشار مختلف در برنامه نذر خون به منظور اهدای خون برای کمک به بیماران، کمک به نیازمندان و توزیع بسته های معیشتی در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد و فراهم کردن مواد غذایی مورد نیاز بیماران کرونایی از دیگر برنامه هایی بود که به مناشبت میلاد مسعود حضرت پیامبراکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، در این استان برگزار شد.

 

همچنین  بقاع متبرکه در نقاط مختلف استان و مساجد سطح استان ایلام هم‌زمان با هفدهم ربیع الاول مصادف با میلاد مسعود حضرت پیامبراکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) به همت جوانان و نوجوانان و هیئت‌امنای مساجد و بقاع متبرکه و اعضای و کانون‌های فرهنگی و هنری آذین‌بندی شده است.

 

بسیاری از جوانان، امروز را برای آغاز زندگی مشترک خود در نظر گرفته اند که با تاسی از سیره نبوی بتوانند در زندگی خود موفق باشند، همچنین در راستای گرامیداشت هفته وحدت و تبیین ابعاد مختلف شخصیتی پیامبر اکرم(ص) با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در فضای باز مساجد و در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سخنرانی  و با برپایی مسابقه فرهنگی و کتاب‌خوانی، تلاش شد تا گوشه‌های از سیره نبوی برای مردم به‌ویژه نسل جوان بیان شود.

 

برگزاری شب شعر، محفل انس با قرآن کریم، اهدای کتاب قرآن کریم به نسل جوان، اهدای کتاب در باب شخصیت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، غبار روبی و ادای اجترام به مقام شامخ شهیدان، نورافشانی در شب میلاد و دیدار با خانواده های معزز شهدا از دیگر برنامه های میلاد مسعود حضرت پیامبراکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در استان ایلام بوده است.

 

همچنین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این روز با برگزاری برنامه های مختلفی به ویژه در فضای مجازی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هفدهم ربیع الاول را جشن گرفتند.

 

 

کد خبر 1107928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha