لزوم بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در مدیریت ها با نگاه و رویکرد تحول گرایی

وزیر کشور در سفر به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان و معرفی استانداران جدید این سه استان بر لزوم بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در مدیریت ها با نگاه و رویکرد تحول گرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی، وزیر کشور روز گذشته (شنبه اول آبان) در سفر به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان و معرفی استانداران جدید این سه استان بر لزوم بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در مدیریت ها با نگاه و رویکرد تحول گرایی تاکید داشت.

 

بنابراین گزارش، وزیر کشور که جهت شرکت در آئین تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی، صبح شنبه اول آبان ماه ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی وارد تبریز شده بود و پس از پایان مراسم استقبال و گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه با حضور در گلزار شهدای تبریز، مزار شهیدان این شهر را زیارت کرد. وی همچنین با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز دیدار کرد. وحیدی همچنین با حضور در آئین تکریم محمدرضا پورمحمدی استاندار سابق محمدرضا پورمحمدی، زین العابدین خرم  استاندار جدید این استان را معرفی کرد.

هیچ پرده و حجابی بین مسئولان و مردم نباید باشد/ ایمان، عدالت، خداپرستی، معنویت و مردم‌دوستی در تمدن اسلامی موج می‌زند/ مسئولیت‌ها ماندنی نیست/ به کوری چشم دشمنان، دوران پیروزی نزدیک است/ آذربایجان شرقی بیش از آن‌چه که دارد مستحق توسعه است/ همه کشور باید از ذخایر این استان بهره‌مند شوند

وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی در تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی بیش از آن‌چه که دارد مستحق توسعه است و باید نخبگان در این استان حفظ شوند و همه کشور از نخبگان این استان و ذخایر معنوی و انسانی آن بهره مند شوند. استاندار به منزله رئیس جمهور استان است، مدیران  دستگاه های اجرایی استان هماهنگ باشند و رئیس جمهور هم در جلسه هیات دولت تاکید کرد که انتصاب همه مدیران باید هماهنگ با استانداران باشد.

 

وحیدی با اشاره به اینکه آذربایجان نقطه اتکایی برای کشور بوده و همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، تشریح کرد: تبریز نقطه ثقل و اتکای فرهنگی برای همه کشورهای منطقه است و باید همه را تغذیه کند.

 

وزیر کشور با تأکید بر اینکه باید از همجواری با کشورهای ترکیه و آذربایجان حداکثر استفاده را  از لحاظ معنوی و اقتصادی داشته باشیم، افزود: همکاری‌های مشترک با دو کشور در این استان تعریف شود، زیرا زمینه های همکاری بسیار خوبی با این کشورها داریم که باید برنامه‌ریزی جدی شود تا اقتصاد مکمل با همکاری و هماهنگی با ظرفیت‌های بزرگی که در استان است، شکل گیرد. آذربایجان شرقی ظرفیت صنعتی بسیار قوی دارد و صنعتگران ماهر و توانمند و نخبه در این استان حضور دارند که باید توسعه صنعتی در این استان هرچه بیشتر اتفاق بیفتد و باید به کشاورزی هم توجه کرد.

 

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و توانایی آذربایجان شرقی در حوزه صنعت بایستی بسیاری از محصولات صنعتی با فناوری برتر در این استان تولید شود.

بنابراین گزارش، زین العابدین خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: به عنوان خادم مردم با فرهنگ آذربایجان شرقی، به کلام امام راحل تأسی می‌کنم که فرمود «کمربندها را محکم ببندید و برای خدمت گسترده به مردم و انقلاب آماده شوید.» فکر و قلب ما فدای راه ائمه اطهار و راه شهیدان و مردانی است که برای اعتلای انقلاب و ارزش‌ها و مبانی دین جان خود را فدا کردند تا راست‌ قامت بمانیم.

 

خرم با اشاره به اینکه توصیه‌های بزرگان و حکم رییس جمهور، وظیفه بنده را سنگین‌تر می‌کند، گفت: با وحدت، همدلی و همراهی همه بخش‌ها با محوریت نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، حرکت و توسعه در ابعاد مختلف استان کاملاً قابل دسترس است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امنیت را در حد اعلا برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهیم کرد، افزود: در حوزه زیرساخت‌ها بیش از ۹۵۰ پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که با همکاری بخش خصوصی و کمک دولت تلاش می‌کنیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

 

خرم همچنین بر جلب همراهی و همکاری نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، اهالی فرهنگ، مبتکران و فناوران استان تأکید کرد و گفت: آذربایجان شرقی می‌تواند یکی از استان‌های برجسته در حوزه فرهنگی و تولید علم باشد و همه باید دست به دست هم دهیم و مسیر نورانی انقلاب را با صلابت طی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از گردنه‌های سختی عبور کرده است، افزود: امروز دشمنان ما هم تحریم می‌کنند و هم تحریف و راه‌های زیادی را بر ملت ایران بسته‌اند، اما با اراده ملت و نخبگان همه راه‌ها قابل بازگشایی است.

انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال سعادت و تکامل انسان و نجات بشریت است/ مسئولین جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم با همه وجود حرکت می‌کنند/ مردم با یکدلی و آگاهی خود همیشه نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند/ آذربایجان غربی  در بهترین شرایط امنیتی به سر می‌برد/ برخی تلاش ها برای از بین بردن ثبات استان به نتیجه نمی رسد/ قومیت‌ها، مذاهب و ادیان مختلف در سطح استان آذربایجان‌غربی با همدلی و یکدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند

این گزارش می افزاید: ظهر (شنبه اول آبان) وزیر کشور جهت شرکت در آئین تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرد. وی پس از گفتگو با خبرنگاران در محل فرودگاه، عازم گلزار شهدای ارومیه شد تا ضمن زیارت مزار شهیدان، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، ادای احترام کند.

 

وحیدی پس از زیارت مزار شهدا، با حجت الاسلام و المسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کرد و سپس با حضور در آئین تکریم محمدمهدی شهریاری استاندار سابق، محمد صادق معتمدیان استاندار جدید این استان را معرفی کرد.

 

وحیدی در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که استان آذربایجان‌غربی استانی بسیار مهم و از چند جهت نمونه است، گفت: قومیت‌ها، مذاهب و ادیان مختلف در سطح استان آذربایجان‌غربی با همدلی و یکدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: همسایگی با سه کشور ظرفیت‌های بسیاری به دنبال دارد که بایستی استان محور اصلی استفاده از این استعدادها قرار گیرد و الهام بخش منطقه و کشور باشد.

 

وزیر کشور با بیان این‌که آذربایجان غربی  در بهترین شرایط امنیتی به سر می‌برد یادآور شد: تلاش برای از بین بردن ثبات این استان تاکنون به نتیجه نرسیده و به نتیجه نخواهد رسید.

 

وحیدی بیان کرد: استاندار جدید باید با توجه به فرمایشات نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و کمک سایر مسئولان و مردم شروع کننده فصل نوینی در حرکت‌های این استان آغاز باشد.

این گزارش می افزاید: پس از آن وزیر کشور به همدان سفر کرد تا در مراسم معارفه استاندار جدید همدان و تکریم استاندار قبلی این استان شرکت کند. وی در این مراسم با اشاره به اینکه باید دوره و صفحه جدیدی را آغاز کرده و با ایجاد جنبشی در جامعه، امید را در دل مردم زنده کنیم، گفت: اینکه نگاه ما به داشته های غرب باشد در فرهنگ ما راهی ندارد و بدانیم که اگر به غیر متکی شویم شکست خواهیم خورد و برای پیروزی باید به توانمندی های خود اتکا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید با مردم همراه بود تا جنبش جدیدی راه بیفتد، تاکید کرد: در جامعه ای که دچار بی اعتمادی باشد باید حرکت کرد تا خمودگی از بین رفته و امید در دل مردم زنده شود.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید بندگی خود را به ملت نشان دهیم که این سیره و روش دولت سیزدهم است، افزود: باید یک کار پر حجم و پر شتاب انجام دهیم به نحوی که در طول یک دهه در ردیف ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار بگیریم.

 

وحیدی با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود در کشور، تاکید کرد: مسئولان باید بخشی از مردم، درون مردم و در کنار مردم باشند. مسئولان در خط مقدم هستند و برای تحقق این امر بی خوابی و کارکردن لازم است و نتیجه آن نیز به طور قطع پیروزی خواهد بود.

 

یادآور می شود: هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت به استانداران منتخب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان رای اعتماد داد. در این راستا هیات دولت پس از بررسی سوابق و برنامه های زین العابدین رضوی خرم، محمد صادق معتمدیان و علیرضا قاسمی فرزاد را به ترتیب به عنوان استانداران آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی و همدان رای اعتماد دادند.

 

رضوی خرم استاندار اذربایجان شرقی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و کارشناسی مدیریت برنامه ریزی است. وی پیش از این به عنوان فرمانده در یگان های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته است.

 

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و کارشناسی اقتصاد است. از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی معتمدیان می توان به استاندار خراسان جنوبی (از آذرماه ۱۳۹۷ لغایت مهر ماه ۱۳۹۹) و استاندار خراسان رضوی (از مهرماه ۱۳۹۹ تاکنون) اشاره کرد.

 

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار جدید همدان نیز متولد ۱۳۴۵ در شهر همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه‌ای است. وی سوابق اجرایی متعدد از جمله فرمانداری شهرستان دماوند، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، فرماندار شهرستان پاکدشت و مدیرکل امور توسعه‌ منطقه‌ای استانداری تهران را در کارنامه کاری دارد.

 

کد خبر 1107935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha