پرسه مرگ بر روی پل حادثه‌خیز سه‌سار

پل حادثه‌خیز سه‌سار جام یک جوان را در سیلاب اخیر بر اثر عدم علائم هشدار دهنده و نصب گاردریل گرفت.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکار: ارائه خدمات به روستائیان در دوران اوایل انقلاب با خدماتی که جهاد سازندگی به مردم ارائه می‌کرده، بیشتر مشهود بود. راه‌سازی، پل‌سازی، انشعاب برق و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه روستاها از جمله مواردی بود که در دوران ابتدایی انقلاب اسلامی در روستاها سرعت پیدا کرد و این روند رفته‌رفته رنگ باخت و در این فرایند با مشاهده آمارها مشاهده شد که مهاجرت از روستا به شهر افزایش یافت.

 

در دولت‌های اخیر به علت کمبود بودجه و یا بهتر بگوییم توزیع ناعادلانه آن در شهرها و روستاها ساخت‌وساز و توسعه در روستاها را کمتر مشاهده کردیم.

 

ساخت پل‌ها و سر دهنه‌ها در روستاهای گیلان نیز نمونه‌ای از طرح‌های اجراشده در سنوات گذشته است که گذشت زمان در کنار برداشت مجاز و غیرمجاز شن و ماسه و سایر بلاهای طبیعی نظیر سیل موجب شد تا رو به‌روز آسیب ببینند و نیازمند تعمیرات و نگهداری باشند.

 

پل عبور و مرور در روستای سه‌سار گوراب‌زرمیخ نمونه‌ای از پل‌هایی است که نیاز به بازسازی دارد، این پل که تقریبا هم‌سطح با رودخانه است در هنگام سیلاب خطرات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد که نمونه آن غرق شدن جوان 42 ساله آلیانی در سیل اخیر است.

 

این پل متاسفانه به دلیل عدم داشتن گاردریل و علائم هشدار دهنده خطر در روز سیلاب جان جوانی که پدر دو فرزند است را گرفت و خانواده‌ در پی بی‌مسئولیتی مسئولان مربوطه عزادار شدند، حال در پی این حادثه مردم منطقه تنیان و سه‌سار ضمن تماس با خبرنگار خبرگزاری شبستان خواستار رساندن صدایشان به گوش مسئولان ارشد شهرستان همچون دادستان شدند.

 

«رضازاده» یکی از اهالی روستای تنیان با اشاره به راه ارتباطی جاده سه سار به شهر گوراب زرمیخ اظهار کرد: پل واقع در این جاده چندین روستا را به شهر و شهرستان متصل می‌کند و در مواقع بارندگی با بالا آمدن سطح آب رودخانه این پل کاملا با آب رودخانه محو می‌شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه هر سال با بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب شاهد حادثه‌های تلخ و دلخراش و عزادار شدن خانواده‌های این شهرستان هستیم افزود: علی‌رغم اینکه از این دست حوادث تلخ در سالیان متوالی اتفاق افتاده اما هیچ گونه پیگیری از جانب مسئولین ذیربط اجرایی و بخشداری مربوطه انجام نشده است.

 

وی گفت: همین حادثه که در تاریخ 29 مهر حوالی ساعت 6 صبح اتفاق افتاده با توجه به اینکه سازمان هواشناسی از قبل روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آخر ماه مهر سال جاری را آب گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داده بود اما مسولان ذیربط با علم و اطلاع از این موضوع و همچنین علم و اطلاع از حادثه خیز بودن پل سه سار به گوراب زرمیخ هیچ‌گونه اقدامی انجام ندادند.

 

این جوان تنیانی تصریح کرد: این در صورتی است که مسئولان می‌توانستند از قبل این جاده را مسدود کنند و یا علائم هشدار دهنده با هماهنگی اداره راه و ترابری نصب می‌کردند تا هرگز شاهد این حادثه تلخ نباشیم.

 

طی تماس خبرنگار خبرگزاری شبستان با دادستان شهرستان صومعه سرا، وی قول پیگیری این موضوع را داده است.

 

گفتنی است، جسد این جوان غرق شده پس از سه روز جستجو توسط نیروهای هلال احمر در 200 متر پایین‌تر از محل غرق شدن یعنی در رودخانه پلنگ‌ور فومن پیدا می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1107954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha