هفته وحدت بزرگترین و ارزشمندترین فرصت برای جهان اسلام است

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اينکه هفته وحدت بزرگترین و ارزشمندترین فرصت برای جهان اسلام است گفت: هفته وحدت باعث تقویت برادری بین اهل سنت و شیعیان و همچنین همگرایی علمای اسلام شده است.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: ما به امر و حکم قرآن مامور هستیم که وحدت و برادری بین امت اسلام را حفظ کنیم و همچنین قرآن دستور داده همه مسلمین حول محور دین خدا و آموزه‌های آن باشند و از ایجاد تفرقه پرهیز کنند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه امت اسلام باید بر روی مشترکاتی از جمله خدا، پیامبر (ص)، کتاب و قبله واحدی که دارد پافشاری کند افزود: وحدت به این معنا نیست که ما آموزه‌ها و ارزش‌های اعتقادی خود را نادیده بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه ما در برهه‌ای هستیم که چشم دنیا به این است که ببیند مسلمانان می‌توانند وحدت خود را حفظ کنند اذعان کرد: هر وقت دیدید که دشمن در حال برنامه‌ریزی و هزینه کردن بر سر تفرقه است، بدانید که وحدت ما کارهای بزرگی را انجام می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل نتوانستند کاری انجام دهند و برای همین با استفاده از داعش، جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کردند اما ما دیدیم که برادران اهل سنت در کنار شیعیان امیرالمومنین (ع) در عراق و سوریه جانانه ایستادند، تمام اختلافات را کنار گذاشتند و بینی استکبار جهانی که پشت سر داعش بود را به خاک مذلت کشاندند.

 

وی عنوان کرد: اثرگذاری وحدت امت اسلام سبب شده تا دشمنان با انجام اقدامات مختلف برای ایجاد تفرقه تلاش کنند که لازم است در این راستا، بر مشترکاتمان پافشاری کنیم.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول را سالروز میلاد رسول اکرم (ص) می‌دانند، در اوایل انقلاب، این به عنوان یک تهدید و آسیب مطرح بود اما امام راحل با یک ابتکارعمل، از این تهدید، یک فرصت ساخت و از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را به عنوان هفته وحدت قلمداد و نامگذاری کرد.

 

وی با بیان اينکه هفته وحدت بزرگترین و ارزشمندترین فرصت برای جهان اسلام است ادامه داد: هفته وحدت باعث تقویت برادری بین اهل سنت و شیعیان و همچنین همگرایی علمای اسلام شده است.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز خاطر نشان کرد: استکبار جهانی از اینکه شیعه و سنی در کنار هم باشند هراس دارد و در همین راستا تمام امکانات و ظرفیت خود را به‌کار گرفته تا میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند.

 

کد خبر 1107956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha