کانون‌های مساجد باید نقاط اختلاف بین مذاهب اسلامی را کاهش دهند

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار موثری در جهت انتشار نقاط اشتراک جوامع اسلامی دارند که باید تاکید بیشتری به این نقاط داشته باشند و ضمن تلاش برای ایجاد وحدت هر چه بیشتر، نقاط اختلاف بین مذاهب اسلامی را کاهش دهند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: موضوع وحدت اسلامی و وحدت میان مسلمانان دارای پیشینه‌ای بسیار بلند و بالا و ارزشمندی است و در مفاهیم دینی ما این موضوع، جایگاه رفیعی دارد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: در میان الفاظ و واژه‌های ارزشی و دینی ما، از وحدت اسلامی به عنوان اتحاد امت اسلامی، جبهه اسلامی، همبستگی دینی و بلوک اسلامی یاد می‌شود.

 

وی اذعان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، بر اساس تفاوتی که در سالروز تولد پیامبر اسلام از دیدگاه شیعه و سنی وجود دارد، دشمنان از این تفاوت به عنوان بستری برای اختلاف استفاده می‌کردند اما با هوشیاری و تدبیر حکیمانه امام راحل از این تفاوت نهایت استفاده برده شد، این تفاوت را مبنای وحدت قرار داد و از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد که این دستاورد عظیم، یکی از نعمت‌هایی است که نسیب انقلاب اسلامی شده و بر همین اساس هم سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی در حوزه اندیشه و در حوزه عمل، تجلی و بروز یافته از دیدگاه امام خمینی (ره) است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه مسلمانان باید امروزه به فرهنگ و هویت اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند تصریح کرد: متفکران و نخبگان جوامع اسلامی نقش بسیار بی‌بدیلی در تحقق وحدت بین مسلمانان و تاکید بر اشتراکات جامعه اسلامی دارند.

 

وی عنوان کرد: لازم است وحدت بین مسلمانان روز به روز پررنگ‌تر شود و گسترش پیدا کند تا شاهد کم‌رنگ شدن نقاط اختلاف باشیم چرا که اختلافات دسیسه‌هایی از سوی استعمار و دشمنان مسلمانان، به عنوان مانعی برای تحقق وحدت هستند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار موثری در جهت انتشار نقاط اشتراک جوامع اسلامی دارند که باید تاکید بیشتری به این نقاط داشته باشند و ضمن تلاش برای ایجاد وحدت هر چه بیشتر، نقاط اختلاف بین مذاهب اسلامی را کاهش دهند.

 

کد خبر 1107958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha