مسئولان برای تبدیل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان نماد فرهنگی مذهبی گام بردارند

حجت الاسلام کلانتری گفت: تمامی مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در برنامه ‌ریزی ‌های خود، آرمان‌ ها و افق‌ های این اعاظم را مد نظر قرار دهند و برای جایگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در کشور به عنوان یک نماد فرهنگی مذهبی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «ابراهیم کلانتری»، امروز (یکشنبه 2 آبان) در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی ‌فقیه در دانشگاه‌ های استان فارس گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بايد به كانون فرهنگی کشور تبديل شود و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های فارس با تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) باید در این خصوص همکاری های فرهنگی بیشتری داشته باشند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: مبانی مشترکی میان  دانشگاه فرهنگیان و حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت می توان برای اعتلای جایگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان یک قطب فرهنگی و مذهبی در کشور گام برداشت.

وی اضافه کرد: امامان انقلاب، حجت‌ های روشن خداوند در زمان ما هستند و تمامی مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در برنامه ‌ریزی ‌های خود، آرمان‌ ها و افق‌ های این اعاظم را مد نظر قرار دهند و برای جایگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در کشور به عنوان یک نماد فرهنگی-مذهبی گام بردارند.

حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل، نگاهی عمیق و فراتر از زمان است که در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از ایشان مشهود است که پنجمین اثر مکتوب رهبر معظم انقلاب است و در سال ۵۴ به چاپ رسید و نگاهی نو به مفاهیم دینی دارد که در آن اصول و پایه ‌های فکری اسلام، در خلال آیات قرآن مطرح شده‌ است.

وی تاکید کرد: کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از جنس کتاب‌‌ های کلامی نیست که روند اثبات و نفی در پیش گرفته باشد، بلکه اصول اصلی اندیشه اسلامی را از روی آیات قرآن و بر مبنای توضیح مسائل اساسی دین تبیین کرده‌ و ارائه دهنده نمایی کلی از اندیشه اسلامی به جهانیان است و تمامی انسان های موحد و غیر موحد با هر ایده و تفکری می‌ توانند مخاطب این کتاب باشند.

کد خبر 1107973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha