برگزاری جشن بزرگ میلاد دو نور در آبادان و خرمشهر

به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند همزمان با شب میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان جهان اسلام (ص) و رئیس مذهب شیعه جشن بزرگ میلاد دو نور در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با شب میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی ها حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و همچنین موسس مذهب تشیع جهان حضرت امام جعفر صادق (ع) جشن بزرگ میلاد دو نور به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در شهر های آبادان و خرمشهر برگزار شد.

 

محفل اُنس با قرآن کریم، برگزاری کلاس حفظ قرآن کریم، سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای گروه های تواشیح و سرود، مسابقه، اهدای هدایا به اسامی و القاب منتصب پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) از محور های مهم این آئین بود.

 

در شهرهای اروندکنار و مینوشهر نیز به همت کانون های فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) و مولود کعبه اروندکنار و ثامن الحجج مینوشهر این آئین با حضور شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اجرا شد.

 

همچنین این آئین فرخنده امروز هم در این دو شهرستان که محل ورود امامان تشیع به خاک ایران اسلامی و به عنوان نماد مقاومت مردم ایران شناخته می شوند برگزار می شود.

 

«حسین قانعیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پر از خیر و برکت دو نور رحمت و مهربانی پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: شب گذشته و امروز در دو شهرستان آبادان و خرمشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند برنامه های بی نظیری را در درون مساجد، جنب مساجد و خیابان های سطح این دوشهر به نحو احسنت برگزار کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند افزود: بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد در این منطقه با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شیرینی و شربت این ایام فرخنده را جشن گرفتند.

 

وی از اجرای برنامه درختکاری به مناسبت میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) در شهرستان خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش بچه های مسجدی و کانون های فرهنگی هنری خرمشهر نهال و نخل به میمنت و گرامی داشت این روز فرخنده امروز کاشت شد.

 

قانعیان همچنین از برگزاری سه برنامه فوق العاده و جذاب برای کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند خبر داد و اضافه کرد: برگزاری دوره سه روزه در راستای کادر سازی موثر کانون ها، برگزاری مسابقه نماز و مسابقه کتابخوانی آموزش نماز که حدود پنج هزار جلد کتاب بین کانون ها توزیع خواهد شد و از کسانی که علاقه مند به شرکت در این مسابقه هستند آزمون گرفته می شود.

 

وی یاد آور شد: پس از انجام این مسابقه نفرات برتر هر کانون مشخص خواهند شد که در مجموع به ۱۴ نفر به نیت ۱۴ معصوم (ع) جوایزی اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 1107999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha