مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذرماه تمدید شد

حیدری گفت: مهلت شرکت در يازدهمين جشنواره كتابخواني رضوي بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری این جشنواره تا ۳۰ آذرماه سال جاری تمدید شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در پی درخواست مکرر متقاضیان و مجریان استانی، شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مهلت ثبت نام و شرکت در  این جشنواره تا ۳۰ آذر ماه تمدید کرد.

 

«سمیه حیدری» افزود: فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی منتشر شده است.

 

وی بیان کرد: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با بیان اینکه  ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» برای شرکت در این جشنواره معرفی شده است تصریح کرد: در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال، متولدین ۱۳۸۸-۱۳۹۶) کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است.

 

حیدری بیان کرد: در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال، متولدین ۱۳۸۳-۱۳۸۷) کتاب های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است.

 

وی گفت: همچنین کتاب «چشمه های بهشت، گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی، مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) خواهد بود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ابراز کرد: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

 

حیدری یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ادارات کل استانی نهاد مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان شرکت در جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا در جامعه، تماس‌های متقاضیان و مجریان استانی و بازگشایی کتابخانه‌ها، مدارس و ...، با تصمیم شورای سیاستگذاری، مهلت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذر ماه تمدید شده است.

 

وی افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوان از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

کد خبر 1108027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha