بنیاد مسکن  کشور ۵۰ میلیارد تومان برای عمران شهرستان های داراب و زرین دشت مصوب کرد

نیکزاد گفت: مصوب شدن ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای عمران شهرستان های داراب و زرین دشت از مصوبات بنیاد مسکن در پی بازدید اخیر از این شهرستان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اکبر نیکزاد»، امروز (یکشنبه 2 آبان) در نشست شورای اداری شهرستان داراب گفت: طرح جهش مسکن، دولت را موظف به احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال می‌ کند و این طرح موجب می شود تمام دستگاه ‌ها به ارائه بانک اطلاعات زمین موظف شوند و برای بانک‌ ها نیز تکالیف اختصاص تسهیلات به سازندگان در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: طرح مسکن «مهر» دارای نقاط ضعف و قوتی است که ضعف ها باید رفع و نقاط قوت بیشتر شوند و بنیاد مسکن در این طرح ورود کرده و طرح هایی به اجرا درآورده است.

وی اضافه کرد: شهرداری ها مسئولیت بسیاری از طرح های مسکن «مهر» را بر عهده دارند و پس از اسکان مردم، شهرداری ها باید جمع آوری زباله را انجام دهند و شرکت های آبفا، سامان دهی فاضلاب را به عهده بگیرند و نباید چون بنیاد مسکن مجری این طرح ها بوده تصور شود که تمام  فعالیت های جانبی در شهرک های مسکن مهر باید به عهده بنیاد مسکن باشد.

نیکزاد تاکید کرد: متاسفانه برخی از این شهرک ها مشکلات جذب فاضلاب دارند و بوی بد تمام شهرک را گرفته و مسئولانی که از زیر بار این مسئولیت ها شانه خالی می کنند اگر خانواده خودشان در این شهرک ها ساکن بودند آیا حاضر بودند؟

وی ادامه داد: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که یک ریال بار مالی برای دولت ندارد و با وجود کمبود اعتبارات، بنیاد مسکن وارد می شود و خدمت می کند اما در بسیاری شهرها، کلید دار شهر شهردار است و شهرداری باید در طرح های توسعه شهری مشارکت کند.

نیکزاد اعلام کرد: طرح های آب و برق و فاضلاب در بسیاری از شهرک ها که بنیاد مسکن طرحی را اجرا کرده نیز پیگیری و مشکلات به وزرای مسئول انتقال داده خواهد شد.

وی با اشاره به نظام اسلامی به عنوان نظام مردم محور گفت:  برای رفع مشکلات مردم همگی باید آستین بالا بزنیم و هر مشکلی اگر در حطیه مسئولیت بنیاد مسکن باشد اقدام میکنیم و اگر هم در حوزه مسئولیت ما نباشد وظیفه داریم در بازدیدها مشکلات مردم را به وزرای مربوطه انتقال دهیم تا مشکلی از مردم بر زمین نماند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: بازنگری طرح های «هادی» اولویت دارد و باید بسیاری از این طرح ها بازنگری شوند تا مردم در روستاها ماندگار شوند و همچنین تولید در روستا باید احیا شود.

وی با اشاره به طرح جهش مسکن در کشور اظهار کرد: در طرح جهش مسکن پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده و پرداخت وام  ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره ای قابل اجراست.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: تا 2 ماه دیگر به استان فارس سفر و موضوعات را پیگیری خواهم کرد و تمام مشکلاتی که در این سفرها مطرح شده را پیگیری می‌ کنم و مصوب شدن 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای عمران شهرستان های داراب و زرین دشت از مصوبات بازدید این بار است.

کد خبر 1108048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha