نشست ادبی«رحمت واسعه» به میزبانی زنجان برگزار شد

نشست ادبی«رحمت واسعه»؛ با بررسی آثار داستانی مرتبط با شخصیت و سیره حضرت رسول(ص) با حضور جمعی از شاعران استان های زنجان، اردبیل و گیلان همزمان با هفته وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نشست ادبی«رحمت واسعه»؛ با بررسی آثار داستانی مرتبط با شخصیت و سیره حضرت رسول(ص) به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با مشارکت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و گیلان با حضور هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ ایرج صادقی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان؛ ابراهیم‌ حسن ‌بیگی، نویسنده‌ کتاب‌ محمد(ص)؛ حسن پاکزاد، دبیر محفل ادبی استاد رضا روزبه استان زنجان و جمعی از شاعران استان های زنجان، اردبیل و گیلان از طریق پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

 

در این نشست ادبی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) از برگزاری نشست ادبی «رحمت واسعه» در استان زنجان با همکاری استان های اردبیل و گیلان قدردانی کرد.

 

هادی آشتیانی محافل ادبی را ظرفیتی خوب برای شناسایی فعالان عرصه شعر و ادبیات در کتابخانه های عمومی دانست.

 

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه اظهار داشت: باید در مراحل زندگی خود از چشمه پر برکت پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار بهره مند شویم.

 

ایرج صادقی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت،  ولادت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) از همکاری محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و گیلان در برگزاری این نشست ادبی قدردانی و در ادامه مطالبی در خصوص شخصیت و سیره پیامبر اکرم(ص) بازگو کرد.

 

در ادامه برنامه ابراهیم‌ حسن ‌بیگی، نویسنده‌، به صورت مجازی توضیحاتی در خصوص کتاب «محمد رسول الله (ص)» رمانی بر اساس داستان زندگی پیامبر اسلام (ص) ارائه کرد. وی اظهار داشت: کتاب «محمد رسول الله (ص)»، رمانی بر اساس زندگی پیامبر اسلام است که با ادبیاتی بسیار روان و مستند به اسناد معتبر تاریخی نگاشته شده است. راوی داستان یک یهودی است که از سرزمین شام در سال ۱۳ هجری با مأموریت نابودی پیامبر و دینش به مکه می آید و بعد از مدتی تحقیق در مکه به مدینه می رود و به دروغ ادعای اسلام می کند و تا پایان زمان حیات رسول الله در مدینه می ماند و در طول این ده سال با رهبر یهودیان بیت المقدس مکاتبه دارد و یافته هایش را برای او گزارش می کند.

 

وی افزود: کتاب «محمد رسول الله (ص)» در پاسخ به اهانت هایی که به ساحت پیامبراکرم(ص) و دین اسلام شده بود نوشته شده است.

 

این نویسنده نوشتن درباره زندگی ائمه اطهار (ع) و دین را توفیق الهی دانست و گفت: نویسندگی علم و مهارت است؛ اما نوشتن درباره ائمه اطهار (ع) و دین، بدون توفیق الهی میسر نمی‌شود.

کد خبر 1109077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha