اتصال ۱۲۷ روستای دیگر فارس به شبکه ملی اطلاعات

سهرابی گفت: با احداث و ارتقای ۸۷ سایت توسط اپراتور دوم ۱۲۷ روستای استان فارس توسط اپراتور دوم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (دوشنبه 3 آبان) با اشاره به افزوده شدن بیش از یکصد روستای دیگر فارس به شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: 127 روستای استان فارس توسط اپراتور دوم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: این روستاها با احداث و ارتقای 87 سایت توسط اپراتور دوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار دست یافته اند و از ابتدای سال 99 تاکنون با اعتبار 66 میلیارد تومان برای این دسترسی اقدام شده است.

وی اضافه کرد: توسعه ارتباطات روستایی امکان دسترسی ساکنان روستاها به جدیدترین خدمات دیجیتال، موجب بهبود کیفیت خدمت رسانی و زمینه توسعه و رفاه در این مناطق می شود.

سهرابی اعلام کرد: اپراتور ایرانسل 87 سایت از ابتدای سال 99 تاکنون در مناطق روستایی استان احداث کرده و ارتقا داده است که این سایت های جدید پوشش ارتباطی 127 روستای فارس را تامین می کنند و 33 هزار و 51 خانوار روستایی را از این پوشش برخوردار کرده است.

وی با اشاره به هزینه انجام شده در این خصوص گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها 66 میلیارد تومان بوده که محل تامین اعتبار 18 سایت از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و محل تامین اعتبار 69 سایت دیگر از محل توسعه این اپراتور بوده است.

کد خبر 1109173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha