برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق (ع) در دفتر آیت الله حکیم

مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) با حضور علما، روحانیون و عموم مردم در دفتر آیت الله العظمی حکیم در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) با حضور علما، روحانیون و عموم مردم در دفتر آیت الله العظمی حکیم در تهران برگزار شد.

 

آیت الله دکتر «حسن کمالی» در این مراسم با بیان اینکه زندگی پیامبر گرامی اسلامم (ص) درس های زیادی به ما می آموزد، گفت: ابتلای جامعه بشری به ناهنجاری های اجتماعی و معضلات اخلاقی به دلیل عدم عمل به دستورات بزرگان  و پیامبر گرامی اسلام است.

 

 استاد اخلاق و حوزه علمیه و استاد دانشگاه، نویسنده چندین جلد کتاب دینی و روانشناسی افزود: وظیفه روحانیون نشر مهربانی ها، فضایل و کرامات اخلاقی حضرت محمد (ص) است.

 

آیت الله کمالی با بیان اینکه حوزه علمیه و جهان تشیع مدیون امام صادق (ع) است، گفت: قال الباقر و قال الصادق باید ورد زبان همه مردم باشد و این میسر نمی شود مگر از طریق تبلیغ توسط علما و ائمه جماعات مساجد.

 

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «سیدجلال بنی هاشمی» گفت: هرگونه کم کاری ما نسبت به جامعه بشری در واقع بی توجهی به کلام پیامبر است. پیامبر  همواره دعا می کردند خداوند امت ایشان را ببخشد.

 

مدیر سابق حوزه علمیه و استاد حوزه علمیه و خطیب توانا با بیان اینکه نشر معارف محمدی  و سیره نبوی وظیفه مهم روحانیون و مبلغان دینی است، اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) ادامه دهنده راه پیامبر گرامی اسلام بودند و علما ادامه دهنده راه انبیا و اولیا هستند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی با بیان اینکه خطر بزرگی که ما را تهدید می کند، تکرار مداوم سخنان اهل بیت (ع) بدون توجه به ماهیت سخنان گفت: انشالله با همت روحانیون و در راس آن مراجع عظام تقلید بتوانیم روش و منش و سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را فراگیر کنیم.

 

در پایان مراسم جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی خوانی پرداختند.

 

 

کد خبر 1109187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha