وحدت نماد همدلی، اخلاق‌ محوری است

وحدت و اتحاد نماد همدلی، اخلاق‌ محوری و عظمت مسلمانان و برادری شیعه و سنی است،

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آنچه امروزه بیش از همه در باب وحدت مطرح می شود، وحدت میان اهل تشیع و اهل تسنن است، دلیل این توصیه به وحدت نیز امری عقلائی است چرا که وجه اشتراک این دو گروه، مسلمان بودن است.

 

وحدت میان مسلمانان، از جمله مسایل بسیار مهم و اساسی انقلاب اسلامی است. تلاش‏ هایی که پس از پیروزی انقلاب به منظور تحقق این مقوله حیاتی صورت گرفته و می‏ گیرد، به عنوان حرکتی بنیادین ، نقش عمده‏ای در حفظ سلامت، پایداری خیزش بزرگ سیاسی دینی ایفا می‏ کند.

 

یکی از راه‌های رسیدن به تقوا هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان و حفظ برادری، وحدت و انسجام در جامعه اسلامی است. بزرگترین ابزار و سلاح دشمنان اسلام از آغاز رسالت پیامبر (ص) تاکنون، تفرقه‌افکنی بوده و این در حالی است که مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر این دسیسه ها، صف واحدی را تشکیل دهند.

 

*هفته وحدت فرصتی برای خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام است

 

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هفته وحدت فرصتی برای پیوند دوباره برادری و برابری و همبستگی بین امت مسلمان و کنارگذاشتن اختلافات جزیی است.

 

امام جمعه موقت قصرشیرین افزود: کشور ما از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون همواره با وحدت حول محور ولایت فقیه توانسته در برابر توطئه های دشمن ایستادگی کند و از این رو امروز نیز ما وظیفه داریم با تداوم راه شهدا برای تقویت وحدت و حفظ آن تلاش کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد:  اهل سنت و تشیع در واقع برادران دینی و اسلامی یکدیگر با نقاط مشترک بسیار زیاد هستند بنابراین باید تلاش شود تا با تقویت زیرساخت های مهم نزدیکی و تقریب مذاهب از تجارب و تعابیر علماء در این زمینه استفاده شود.

 

*اخوت و برادری از راهبردهای اساسی در راستای تحقق وحدت اسلامی است 

 

حجت‌الاسلام علیرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پیامبر با ورودش به مدینه با ایجاد پیمان برادری میان قبائل مختلف مهاجرین و انصار وحدت اسلامی را تحقق بخشید با ایجاد قراردادهای اخوت وبرادری در میان مهاجر و انصار، اخوت خود را تجدید کردند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب  افزود:اخوت و برادری از راهبردهای اساسی در راستای تحقق وحدت اسلامی است که یکی از کار آمدترین و مؤثرترین راه کارهای وحدت عملی امت اسلامی به شمار می‌آید به گونه‌ای که انصار برادران مهاجرش را در اموال و خانه‌های خود شریک دانستند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان باید برای خشنودی حق‌تعالی و رسول خدا (ص)، پیرو واقعی دستورات خداوند، قرآن کریم و نبی مکرم اسلام (ص) باشند.

 

هفته وحدت را فرصتی دوباره برای تجلی حضور اهل تسنن و تشیع در دفاع از اسلام و انقلاب است

 

در ادامه امیربک قاسمی دوداره  گفت: هفته وحدت را فرصتی دوباره برای تجلی حضور اهل تسنن و تشیع در دفاع از اسلام و انقلاب  و حفظ وحدت کلمه و نقش وحدت در پیروزی بر دشمنان و جلوگیری از ایجاد تفرقه افکنی است.

 

 مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی هرسین افزود: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

 

وی خاطر نشان کرد:همزمان با سالروز ولادت سراسر نور آخرین سفیر هدایت حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین امام جعفر صادق (ع) مراسم جشنی با حضور مسئولان بخش بیستون و برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع ساکن در شهرک الزهرای بیستون برگزار شد.

 

قاسمی تصریح کرد: شهرک الزهرای بیستون دارای ۶۲۰۰ نفر جمعیت است که نیمی از آن را برادران اهل تسنن تشکیل داده است.

کد خبر 1109257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha