۱۱۳ ميليارد ريال طی ۷ ماه گذشته براي اجرای نيات واقفين هزينه شده است

زارع زاده با اشاره به عملکرد اوقاف در یزد گفت: ۱۱۳ ميليارد ريال طي ۷ ماه گذشته براي اجرای نيات واقفين هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حسين زارع زاده ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان يزد از هزینه کرد 113 میلیارد ریال طي 7 ماه اخير از عواید و درآمدهای موقوفات استان  خبر داد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر اجرای دقیق نیت واقفان تاکید بسیار زیادی دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار دارد طبق نیات واقفین نیک اندیش عمل کند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد اظهار داشت: اجرای امینانه نیات، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج فرهنگ وقف با نیت‌های به روز از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه میباشد.

وي  در ادامه افزود:  موقوفات استان داراي 700 نيت متفاوت در حوزه هاي مختلف ميباشد كه نیات مذهبی  با بیش از 48 میلیارد ریال و نیات خیریه با بیش از 30  میلیارد ریال بیشترین سهم اجرای امینانه نیات موقوفات  را به خود اختصاص دادند.

زارعزاده با اشاره به اینکه حدود 60 درصد موقوفات استان یزد مرتبط با سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) است، ‏افزود: در ماه محرم سال جاری مبلغي بالغ بر  چهار 40 ميليارد ریال از محل عواید موقوفات در برنامه‌های ‏مختلف هزینه شده است .

وي با توجه به اينكه حفظ و عين موقوفه در راس اجراي نيات موقوفات ميبباشد گفت : بخشي از درآمد موقوفات  جهت احياء و آباداني رقبات موقوفات هزينه شده است. 

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در پايان به گرايش اوقاف به علم و فناوري اشاره كرد و گفت: از سوي نخبگان در حوزه های دانش بنیان ، طرح‌هایی با توجیه اقتصادی و برای رشد و توسعه استان تعریف شود و با توجه به ظرفيت عالي موقوفات بتوانيم در جهت پيشرفت جامعه قدمي موثر برداشته و از ايده پردازان نخبه در حوزه هاي مختلف علمي حمايت شود.

کد خبر 1109264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha